Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 18:00"På land klarade Hackett inte ens göra en chinup, även när han var som bäst i vattnet. "
Jag förstår inte alls vad det har med effektiv simning att göra.
"På land klarade Hackett inte ens göra en chinup, även när han var som bäst i vattnet. "
Jag förstår inte alls vad det har med effektiv simning att göra.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 19:30Denna diskussionen handlade om att ta armtag (även om alla dina diskussioner annars verka fokusera på energi-effektivitet).
Hacketts armtag är, om vi får tro Martin (och om jag ska tro på ngn i tråden väljer jag honom), jättebra för 1500m och dåligt för
Denna diskussionen handlade om att ta armtag (även om alla dina diskussioner annars verka fokusera på energi-effektivitet).
Hacketts armtag är, om vi får tro Martin (och om jag ska tro på ngn i tråden väljer jag honom), jättebra för 1500m och dåligt för
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 17:09Det är väl tur att vi inte alla har samma åsikter, men jag förstår fortfarande inte vad chin-ups har med simning att göra.
------------För övrigt tror jag att det är ett misstag av nybörjare lägga för mycket fokus på på armens "catch"-rörelse. Jag själv
Det är väl tur att vi inte alla har samma åsikter, men jag förstår fortfarande inte vad chin-ups har med simning att göra.
------------
För övrigt tror jag att det är ett misstag av nybörjare lägga för mycket fokus på på armens "catch"-rörelse. Jag själv
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 19:19Jag tog up chinups som ett exempel för att påvisa att styrka inte alltid är avgörande. Det är en rätt anmärkningsvärd sak att en simmare som är så bra som Hackett inte klarar av att göra en chinup.
Det handlar om en annan typ av styrka och en extremt an
Jag tog up chinups som ett exempel för att påvisa att styrka inte alltid är avgörande. Det är en rätt anmärkningsvärd sak att en simmare som är så bra som Hackett inte klarar av att göra en chinup.
Det handlar om en annan typ av styrka och en extremt an
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 07:55>"Det handlar om en annan typ av styrka och en extremt anpassad kropp. "
Det är intressant att du som elitsimmare säger detta.Eftersom chin-ups inte krävs för bra simning, är det, som du säger, helt andra muskler som är involverade i simning. Hackett är
>"Det handlar om en annan typ av styrka och en extremt anpassad kropp. "
Det är intressant att du som elitsimmare säger detta.
Eftersom chin-ups inte krävs för bra simning, är det, som du säger, helt andra muskler som är involverade i simning. Hackett är
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 09:19Sanning med modifikation. En simmare på elitnivå som ska tävla på 50, 100 och 200 meter gör rätt i att köra styrketräning. Men en kille som Hackett hade nog bara förstört för sig själv om han kört styrka. Samma gäller för simmare som främst aspirerar på a
Sanning med modifikation. En simmare på elitnivå som ska tävla på 50, 100 och 200 meter gör rätt i att köra styrketräning. Men en kille som Hackett hade nog bara förstört för sig själv om han kört styrka. Samma gäller för simmare som främst aspirerar på a
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 09:24Jag håller och som du säger, om man är på elitnivå behövs nog styrketräning för de flesta.
Med mitt inlägg menar jag (som vanligt) motionssimmare utan några tävlingsambitioner, men styrketräning kan väl alltid vara bara att göra, om man utför den rätt.
Jag håller och som du säger, om man är på elitnivå behövs nog styrketräning för de flesta.
Med mitt inlägg menar jag (som vanligt) motionssimmare utan några tävlingsambitioner, men styrketräning kan väl alltid vara bara att göra, om man utför den rätt.
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:14Markku: "För övrigt tror jag att det är ett misstag av nybörjare lägga för mycket fokus på på armens "catch"-rörelse. Jag själv har gått i den fällan. Genom att ta i hårt har jag lyckats öka min fart marginellt, men jag har också börjat få problem med vär
Markku: "För övrigt tror jag att det är ett misstag av nybörjare lägga för mycket fokus på på armens "catch"-rörelse. Jag själv har gått i den fällan. Genom att ta i hårt har jag lyckats öka min fart marginellt, men jag har också börjat få problem med vär
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 09:30Angående catch och fokus.
Eftersom jag inte är någon erfaren simmare, så grundar sig mina uttalanden mycket på andras uttalanden, som dock är mycket erfarna simmare och tränare. Så jag får erkänna att jag är lite på djupt vatten (!) då jag inte har egen
Angående catch och fokus.
Eftersom jag inte är någon erfaren simmare, så grundar sig mina uttalanden mycket på andras uttalanden, som dock är mycket erfarna simmare och tränare. Så jag får erkänna att jag är lite på djupt vatten (!) då jag inte har egen
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 12:21Även om man får ont när man strävar efter att få en tidig "vattenfångst" precis som "proffsen" så betyder väl inte det att att det behöver vara helt fel?
Jag har smugit över från hällöpning till framfotalöpning och nu minimalistisk löpning och det gör o
Även om man får ont när man strävar efter att få en tidig "vattenfångst" precis som "proffsen" så betyder väl inte det att att det behöver vara helt fel?
Jag har smugit över från hällöpning till framfotalöpning och nu minimalistisk löpning och det gör o