Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 22:37Det går, men jag upplever att det går ganska dåligt då de två målen stör ut varandra i rätt hög grad. Ändå så tror jag att rätt så hård träning går ganska hårt åt fettreserverna även om du äter bra.
Det går, men jag upplever att det går ganska dåligt då de två målen stör ut varandra i rätt hög grad. Ändå så tror jag att rätt så hård träning går ganska hårt åt fettreserverna även om du äter bra.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 03:35Frågan är väl vad man menar med att bygga?
Jag tränar typ 5 dagar i veckan och kör 2 dar med konditionsträning á 2 timmmar (vattengympa, högintensiv) och 3 dagar styrketräning á 45-70 min och innan styrketräningen kör jag 20 min HIIT eller lite lam kondit
Frågan är väl vad man menar med att bygga?
Jag tränar typ 5 dagar i veckan och kör 2 dar med konditionsträning á 2 timmmar (vattengympa, högintensiv) och 3 dagar styrketräning á 45-70 min och innan styrketräningen kör jag 20 min HIIT eller lite lam kondit
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 08:24Om du gått ner "lite" i vikt så är det nog så att du inte haft kcalunderskott hela tiden utan haft vissa dagar i balans eller överskott.
Får gratulera till bra resultat.
Om du gått ner "lite" i vikt så är det nog så att du inte haft kcalunderskott hela tiden utan haft vissa dagar i balans eller överskott.
Får gratulera till bra resultat.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:30Jo, precis, jag låg på överskott eller balans första 7 veckorna och har sedan 3 veckor tillbaka försökt ligga på ett litet underskott och det var då vikten gick nedåt.
Mycket första veckan (2 kg) och sen mindre (1 kg) och nu den här veckan bara pyttelite
Jo, precis, jag låg på överskott eller balans första 7 veckorna och har sedan 3 veckor tillbaka försökt ligga på ett litet underskott och det var då vikten gick nedåt.
Mycket första veckan (2 kg) och sen mindre (1 kg) och nu den här veckan bara pyttelite
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 23:28Även om det är i löpgruppen...
Om det är nånstans man kan hitta fakta om att bygga medans man faller i fett% så bör man ta sig en fördjupning i de här idéerna. Går kanske att applicera på nåt löpningskoncept också?
www.leangains.com
Även om det är i löpgruppen...
Om det är nånstans man kan hitta fakta om att bygga medans man faller i fett% så bör man ta sig en fördjupning i de här idéerna. Går kanske att applicera på nåt löpningskoncept också?
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 21:27"The six-pack diet plan" tar upp allt man behövar veta i ämnet, och finns att köpa här; http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=the+sixpack+dietplan&title=the+sixpack+dietplan&fromproduct=False
"The six-pack diet plan" tar upp allt man behövar veta i ämnet, och finns att köpa här; http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=the+sixpack+dietplan&title=the+sixpack+dietplan&fromproduct=False
Quote from Björn Eriksson on 22 November 2009, 21:40Men sen måste det ju bero på hur mycket fett man har att gå ner? Ska man deffa några kilon och alltså måste vara väldigt strikt med kosten för att komma ne ri fettprocent måste dte ju vara bra mycket svårare än om man har 20 kilos övervikt, exempelvis?
Men sen måste det ju bero på hur mycket fett man har att gå ner? Ska man deffa några kilon och alltså måste vara väldigt strikt med kosten för att komma ne ri fettprocent måste dte ju vara bra mycket svårare än om man har 20 kilos övervikt, exempelvis?
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 08:37Jag hade som mål att nu fram till årsskiftet eller lite till bygga upp styrkan ordentligt. Samtidigt hade jag projektet att gå ner 2-3 kg fett. Det funkade bra till allra första början början; jag ökade styrka varje vecka och gick ändå ner 0.3-0.5 kg/veck
Jag hade som mål att nu fram till årsskiftet eller lite till bygga upp styrkan ordentligt. Samtidigt hade jag projektet att gå ner 2-3 kg fett. Det funkade bra till allra första början början; jag ökade styrka varje vecka och gick ändå ner 0.3-0.5 kg/veck
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 08:38Japp, det stämmer. De sista är "lite" svårare 😉
Japp, det stämmer. De sista är "lite" svårare 😉
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 11:27Är det inte en fördel att ha byggt upp muskulatur, med högre högre förbrukning (även i vila) för att bränna fettet?
Är det inte en fördel att ha byggt upp muskulatur, med högre högre förbrukning (även i vila) för att bränna fettet?