Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 23:27Jag har inte sprungit någon mara ännu men tack för bra tråd. GRATTIS till ett genomfört lopp (t+)
Jag har inte sprungit någon mara ännu men tack för bra tråd. GRATTIS till ett genomfört lopp (t+)
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 23:32Intresant läsning, har mycket att lära inför maran 2011
Intresant läsning, har mycket att lära inför maran 2011
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 08:07Min något förvånade reflektion efter StM (min första mara, Lidingö var längst dittills) var att det INTE gjorde ont förrän efteråt - då gjorde det å andra sidan något alldeles överjävligt ont i låren och trappen ner på ÖIP höll på att stoppa mig...
Mina
Min något förvånade reflektion efter StM (min första mara, Lidingö var längst dittills) var att det INTE gjorde ont förrän efteråt - då gjorde det å andra sidan något alldeles överjävligt ont i låren och trappen ner på ÖIP höll på att stoppa mig...
Mina
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 08:17Det är skumt det där Tomas. Jag har samma problem. På långpassen blir jag alltid lite stel i framsida lår, knän sista 5-10k men inte på tävling. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske beror det på att man inte har tillräckligt med energi i kroppen på t
Det är skumt det där Tomas. Jag har samma problem. På långpassen blir jag alltid lite stel i framsida lår, knän sista 5-10k men inte på tävling. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske beror det på att man inte har tillräckligt med energi i kroppen på t
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 11:33Jag tror till viss del att det beror på att jag får ett annat steg när det går riktigt långsamt. Jag springer i princip aldrig långsammare än 4.30-tempo, utom på de längsta passen så kroppen belastas plötsligt (i 3 timmar på raken) på ett annorlunda sätt
Jag tror till viss del att det beror på att jag får ett annat steg när det går riktigt långsamt. Jag springer i princip aldrig långsammare än 4.30-tempo, utom på de längsta passen så kroppen belastas plötsligt (i 3 timmar på raken) på ett annorlunda sätt
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 22:02Sprang själv på 4.17.59 så du hann före mig. Jag fick väldigt ont i raka lårmuskeln efter 3 mil och ondare för varje km till mål. Tror också att jag borde haft fler & längre långpass. Men det är inte så lätt att hinna med. Har provat springa ett par gånge
Sprang själv på 4.17.59 så du hann före mig. Jag fick väldigt ont i raka lårmuskeln efter 3 mil och ondare för varje km till mål. Tror också att jag borde haft fler & längre långpass. Men det är inte så lätt att hinna med. Har provat springa ett par gånge
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 22:55Nä, jag hade inga känningar efter Stockholmsmaran. Hade å andra sidan kvar en del att ge efteråt. Turligt nog eftersom jag cyklade tävling dagen efter och sprang ett återhämtningspass om 6,5 km på söndagskvällen.
Nä, jag hade inga känningar efter Stockholmsmaran. Hade å andra sidan kvar en del att ge efteråt. Turligt nog eftersom jag cyklade tävling dagen efter och sprang ett återhämtningspass om 6,5 km på söndagskvällen.
Quote from Jonas Täng on 16 June 2010, 22:59Om man tränat mer går återhämtningen snabbare. Men det kan göra lika ont. Om man tar i gör det ont. Om pannbenet tar över kontrollen så tar man i mer än benen är preparerade för. Men om du kommit i mål och känt dig pigg och fräsch - hade du inte varit bes
Om man tränat mer går återhämtningen snabbare. Men det kan göra lika ont. Om man tar i gör det ont. Om pannbenet tar över kontrollen så tar man i mer än benen är preparerade för. Men om du kommit i mål och känt dig pigg och fräsch - hade du inte varit bes
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 23:05Jag är personligen inte besviken. Jag satsar i år på ultradistanserna. Maran är kortdistans och jag springer den mest för folkfesten, vilket iofs inte hindrade mig från att putsa PB med några minuter.
Jag är personligen inte besviken. Jag satsar i år på ultradistanserna. Maran är kortdistans och jag springer den mest för folkfesten, vilket iofs inte hindrade mig från att putsa PB med några minuter.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 07:05Efter mitt första marathon i våras fick jag fruktansvärt ont i låren. Det kom vid ungefär 25 km och höll i sig ett par dagar.
Jag fick göra sällskap med pensionärerna och ta hissen ner till perrongen på Knutpunkten i Helsingborg.
Avsaknaden av långpa
Efter mitt första marathon i våras fick jag fruktansvärt ont i låren. Det kom vid ungefär 25 km och höll i sig ett par dagar.
Jag fick göra sällskap med pensionärerna och ta hissen ner till perrongen på Knutpunkten i Helsingborg.
Avsaknaden av långpa