Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 09:49Jag lutar nog åt Mackans håll.
Fast för de riktiga proffsen verkar det inte spela någon roll även om det öser ner, det är full fokus på loppet som gäller.
BILD:http://hd.se/multimedia/dynamic/00838/_JP43748_838180v530x800.jpg(EDIT noterar även flera ol
Jag lutar nog åt Mackans håll.
Fast för de riktiga proffsen verkar det inte spela någon roll även om det öser ner, det är full fokus på loppet som gäller.
BILD:http://hd.se/multimedia/dynamic/00838/_JP43748_838180v530x800.jpg
(EDIT noterar även flera ol
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 11:22Håller med att duggregn är det bästa. Då blir inte skorna blöttunga men avkylningen blir perfekt och luften känns mer lättandad och pollenfri.
Men om det blir för hög fuktighet så blir det tungt för mig. Avkylningen via avdunstning fungerar då inte så b
Håller med att duggregn är det bästa. Då blir inte skorna blöttunga men avkylningen blir perfekt och luften känns mer lättandad och pollenfri.
Men om det blir för hög fuktighet så blir det tungt för mig. Avkylningen via avdunstning fungerar då inte så b
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 21:49Mackan har svaret! Skön bild Illbatting - ser väldigt enkelt ut 🙂
Mackan har svaret! Skön bild Illbatting - ser väldigt enkelt ut 🙂
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 22:10Här är en till som tycker åt "Mackan"-hållet.
Mängden regn var/är kanske ej så avgörande utan hur den faller - lodrätt ner så kunde/kan jag acceptera bra mycket mer.
Fast då fick/får det gärna vara 20+ eller så.
Avkyld - kanon.
Gjort ett antal positiv
Här är en till som tycker åt "Mackan"-hållet.
Mängden regn var/är kanske ej så avgörande utan hur den faller - lodrätt ner så kunde/kan jag acceptera bra mycket mer.
Fast då fick/får det gärna vara 20+ eller så.
Avkyld - kanon.
Gjort ett antal positiv
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 15:24Sprang just ett millopp i regn. Problemet när det är lite omväxlande terräng är att underlaget kan bli lite besvärligt. Grässtigar blev lerstigar som kändes ganska slippriga och det kan nog ha sänkt farten. Det regnade inte nog för att jag skulle uppleva
Sprang just ett millopp i regn. Problemet när det är lite omväxlande terräng är att underlaget kan bli lite besvärligt. Grässtigar blev lerstigar som kändes ganska slippriga och det kan nog ha sänkt farten. Det regnade inte nog för att jag skulle uppleva
Quote from Catharina Brattlin on 24 May 2013, 19:00Jag kan inte svara på ursprungsfrågan eftersom jag aldrig har sprungit ett 10 km-lopp.
Generellt gäller dock, för mig, att jag presterar alltid bättre i minusgrader, ösregn, snöfall mm (givet att underlaget är detsamma) just pga den avkylande effekten.
Jag kan inte svara på ursprungsfrågan eftersom jag aldrig har sprungit ett 10 km-lopp.
Generellt gäller dock, för mig, att jag presterar alltid bättre i minusgrader, ösregn, snöfall mm (givet att underlaget är detsamma) just pga den avkylande effekten.
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 21:17Med risk att få äta upp det här inom en dryg vecka så är det för min del optimalt med s k vackert väder. Typ Göteborgsvarvet. Även om 20 nog är att föredra före 25 grader.
Blir inte iofs jättestörd av ett Mackanregn heller och tror i ärlighetens namn att
Med risk att få äta upp det här inom en dryg vecka så är det för min del optimalt med s k vackert väder. Typ Göteborgsvarvet. Även om 20 nog är att föredra före 25 grader.
Blir inte iofs jättestörd av ett Mackanregn heller och tror i ärlighetens namn att