Quote from Guest on 14 January 2012, 14:17hej
37 årig tjej som dricker allt som allt 1 1/2 l mjölk varje dag sen äter jag nyttigt å tränar....men går inte ner å det enda jag kan se är som jag inte passar in är mjölken..kan jag gå upp i vikt av den -lättmjölk dock ändå?!
hej
37 årig tjej som dricker allt som allt 1 1/2 l mjölk varje dag sen äter jag nyttigt å tränar....men går inte ner å det enda jag kan se är som jag inte passar in är mjölken..kan jag gå upp i vikt av den -lättmjölk dock ändå?!
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 14:27Det är alltid energi in - energi ut som ger resultat. Inte vad du äter. Mjölk är ett bra livsmedel.
Det är alltid energi in - energi ut som ger resultat. Inte vad du äter. Mjölk är ett bra livsmedel.
Quote from Rasmus Olsson on 14 January 2012, 14:33Lättmjölk har 40 kcal per 100 gram (enligt www.arla.se). Vi antar att 100 gram lättmjölk är 10 cl. Det gör att 1,5 liter lättmjölk väger 1500 gram. Det blir då 600 kcal.
Ungefär som en chokladkaka, eller en tredjedel av en ung kvinnas dagsbehov (1800 kca
Lättmjölk har 40 kcal per 100 gram (enligt http://www.arla.se). Vi antar att 100 gram lättmjölk är 10 cl. Det gör att 1,5 liter lättmjölk väger 1500 gram. Det blir då 600 kcal.
Ungefär som en chokladkaka, eller en tredjedel av en ung kvinnas dagsbehov (1800 kca
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 14:33Först och främst så har du postat denna tråd i fel grupp.
Men som svar på din fråga så är det endast kalorier in kontra kalorier ut som avgör om du går upp eller ner i vikt, inte vad du äter. Man kan leva på pizza och ändå gå ner i vikt om man bara gör a
Först och främst så har du postat denna tråd i fel grupp.
Men som svar på din fråga så är det endast kalorier in kontra kalorier ut som avgör om du går upp eller ner i vikt, inte vad du äter. Man kan leva på pizza och ändå gå ner i vikt om man bara gör a
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 14:35Ser ut som om du dricker Cola också av din profilbild.att döma.
För övrigt, vad gör den här tråden i gruppen "Så fungerar FunBeat"?
Ser ut som om du dricker Cola också av din profilbild.att döma.
För övrigt, vad gör den här tråden i gruppen "Så fungerar FunBeat"?
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:58Jo det kan jag svara dig på..= "Det är så här FunBeat fungerar"....hehehehe
Jo det kan jag svara dig på..= "Det är så här FunBeat fungerar"....hehehehe
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 21:19Sorry för att fortsätta posta på en feltråd men Fp. David ¤® och Johanna har rätt: ät precis vad du vill, men ät inte mer, utan nästinpå mindre än, vad du gör av med, om målet är att gå ner i vikt (detta är sant enkom om detta är den enda målsättningen).
Sorry för att fortsätta posta på en feltråd men Fp. David ¤® och Johanna har rätt: ät precis vad du vill, men ät inte mer, utan nästinpå mindre än, vad du gör av med, om målet är att gå ner i vikt (detta är sant enkom om detta är den enda målsättningen).
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 22:10Hur länge har du tränat?
Det går inte i handvändning att få kroppen att ta energi från annat.
Sedan kan det vara så att man står still i början för man lägger på sig lite muskler när man börjar träna.
Hur länge har du tränat?
Det går inte i handvändning att få kroppen att ta energi från annat.
Sedan kan det vara så att man står still i början för man lägger på sig lite muskler när man börjar träna.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 11:26Finns det något tvångsbehov av att dricka mjölk i de mängderna?
1,5 liter per dag verkar konstigt att sätta i sig. Är man törstig bör man dricka vatten. Det är enligt evolutionen bra för människan. Kylt smakar det underbart gott! Helt klart underskattat.
Finns det något tvångsbehov av att dricka mjölk i de mängderna?
1,5 liter per dag verkar konstigt att sätta i sig. Är man törstig bör man dricka vatten. Det är enligt evolutionen bra för människan. Kylt smakar det underbart gott! Helt klart underskattat.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 12:58Jag tycker att många gånger smakar inte vatten så mycket med luktar desto mer. Luktar unket, ruttet, gammal sjö, etc. Jag kan absolut förstå att man hellre dricker mjölk. 😉
Jag tycker att många gånger smakar inte vatten så mycket med luktar desto mer. Luktar unket, ruttet, gammal sjö, etc. Jag kan absolut förstå att man hellre dricker mjölk. 😉