Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Öl har jag läst ska vara djävligt nyttigt när man springer ofta. Jogging Nr 6 1983.

Alternativet är inte att dricka Arla brunsås!

Omkring en liter mjölk om dagen låter helt normalt för en person som dricker mjölk. Mjölk är dessutom en fantastisk återhämtningsprodukt. Ett stort glas mjölk direkt efter träning ger både protein och snabba kolhydrater,

Så många snabba kolhydrater finns det inte i mjölk. Det fodras O´boy för att få lite snabba kolhydrat.

Mjölksocker är ingen snabb kolhydrat. Den ska spjälkas först.

Som David säger - laktos har ett lågt glykemiskt index. Bara runt 46. Därför skulle inte jag kalla det för snabba kolhydrater. Lite O´Boy i - då snackar vi. 😀

Bridget, drick Du mjölken, om Du mår bra av den och gillar det. Mitt råd är att ösa på ordetlt

Visst är det kcal in kontra kcal ut som gäller...men för min del så är det lättare att öka träningen än att ändra på kosten. Äter efter "principen" ät vad du vill, men inte alltid och sen håller man vikten (eller minskar den) med hjälp av träning....det ä

Då ligger du precis på rätt nivå näringsmässigt. De flesta som klagar om vikten skulle behöva göra 5-10 marathonlopp i veckan för uppväga transportbandet kopplat till truten.

Där är kosten det enklaste att påverka.

Rolf, varför lägger inte du i melon el dylikt i vattnet?

Men Christer, att jag inte tänkte på det! Tack för tipset!