Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Betablockerare för att ta bort betavår - det var en lustigt yogi du träffade på Louise 😀

En kompis till mig dök upp häromdagen med ett dylikt armband och hävdar att det fungerar! Jag måste ju tro på henne eftersom hon är en vettig person. Kan ju dock vara 100 % placeboeffekt.

Lena: Betänk att detta var för 15 år sedan, dvs långt innan yoga kommit till var mans gym, så att säga. Det var då behäftat med lite "new age"-ton, och det var nog där som betavårna kom in i bilden!
Jag, som är naturvetare, trivs bra med mina beta-vår. :-

Jag har inte testat metallplattorna själv. Däremot jobbade jag ihop med karl som hade värk och praktiserade metoden. Enligt honom funkade det.
Det där med att driva pannlampan var intressant. Fordrar nog rejält med fotsvett;)

Underskatta inte placeboeffekten. Den är till skillnad mot allt hubug vetenskapligt bevisad. Det är därför det ibland känns lite jobbigt att vara skeptiker. Jag har oerhört svårt att tro på behandlingar eller saker som jag tycker låter flummiga eller susp

Placeboeffekten är nog en faktor som man inte helt kan bortse ifrån.

Generellt tror jag att man skall vara försiktig med saker kombinerar följande
- "Vetenskapliga" ord som inte lekmän riktigt förstår eller känner till
- Vattenfall, skog, vindar, vatt

Nej, du var trea 😉

Folk tror på så mycket. Själv tror jag på det flygande spaghettimonstret 🙂

I bästa fall har humbug inga biverkningar. Och även om det är förskräckligt att folk skor sig, penningamässigt, på andra människors desperata hopp, så kan jag ändå tycka att det är väl skitsamma, blir man frisk (mår bättre osv) så spelar det ingen roll om

"Flygande spagettimonstret" det vet väl var enda människa att det finns...?!? Men nu har jag fått veta att det finns typ magnetiserade sulor från China som skall kunna bota typ alla våra löparskador. Det är visst en världsberömd tenor från nånstans i Upp