Quote from Funbeat user on 22 October 2009, 21:51Haha...kom in 2 sekunder efter Lena..........Tycker lika dock.;);)
Haha...kom in 2 sekunder efter Lena..........Tycker lika dock.;);)
Quote from Funbeat user on 22 October 2009, 22:19Nu har jag nog förresten fått en "vetenskaplig" förklaring till varför jag känt mig så positiv sedan i lördags, då jag sprang mitt första marathon. Jag trodde det var för att jag var glad över att ha klarat det, men nu förstår jag att det är pga alla posi
Nu har jag nog förresten fått en "vetenskaplig" förklaring till varför jag känt mig så positiv sedan i lördags, då jag sprang mitt första marathon. Jag trodde det var för att jag var glad över att ha klarat det, men nu förstår jag att det är pga alla posi
Quote from Funbeat user on 22 October 2009, 22:20Placeboeffekten kan få sockerpiller att lindra diverse sjukdomar, frågan är om inte det kan få motsatt effekt, det vill säga om man inte tror att ett läkemedel hjälper, så hjälper det inte.
Det samma gäller nog både magnetarmband och laddade joner.
Jag
Placeboeffekten kan få sockerpiller att lindra diverse sjukdomar, frågan är om inte det kan få motsatt effekt, det vill säga om man inte tror att ett läkemedel hjälper, så hjälper det inte.
Det samma gäller nog både magnetarmband och laddade joner.
Jag
Quote from Funbeat user on 22 October 2009, 22:28Apropå Akupunktur:
Men det är ju precis så vetenskapliga teorier fungerar. Man förhåller sig skeptisk så länge tester som stödjer hypotesen saknas. Och man är lika beredd att överge den etablerade teorin då nya experimentella fakta kommer fram.
Apropå Akupunktur:
Men det är ju precis så vetenskapliga teorier fungerar. Man förhåller sig skeptisk så länge tester som stödjer hypotesen saknas. Och man är lika beredd att överge den etablerade teorin då nya experimentella fakta kommer fram.
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 09:01Exakt.
Exakt.
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 10:05Undrar om det var negativa joner i följande händelse också?
Bevistade ett möte om skador av tandmatrial på 80-talet, en hälsoguru från Dalarna, Peter Wilhemsson, hade ett bisarrt föredrag i närmast Livets Ord-anda, det går nog inte att beskriva det bättr
Undrar om det var negativa joner i följande händelse också?
Bevistade ett möte om skador av tandmatrial på 80-talet, en hälsoguru från Dalarna, Peter Wilhemsson, hade ett bisarrt föredrag i närmast Livets Ord-anda, det går nog inte att beskriva det bättr
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 11:29@Rickard:
Visst finns negativ placebo, den har till och med ett eget namn: nocebo
http://en.wikipedia.org/wiki/Nocebo
@Rickard:
Visst finns negativ placebo, den har till och med ett eget namn: nocebo
Quote from Elias Engqvist on 23 October 2009, 14:29negativa joner - nocebo
positiva joner - placebo.Lätt som en plätt.
Plättar innehåller f.ö. både proteiner och kolhydrater och en massa joner av olika laddning. Betydligt bättre än armband!
negativa joner - nocebo
positiva joner - placebo.
Lätt som en plätt.
Plättar innehåller f.ö. både proteiner och kolhydrater och en massa joner av olika laddning. Betydligt bättre än armband!
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 12:03Louise har väl redan sagt vad som behöver sägas om det rent vetenskapliga här. Jag tror att jag ska hänvisa till detta när mina elever undrar varför man ska läsa naturkunskap.... Och Sven, jag vill gärna veta hur man får en sluten krets från fot till fot
Louise har väl redan sagt vad som behöver sägas om det rent vetenskapliga här. Jag tror att jag ska hänvisa till detta när mina elever undrar varför man ska läsa naturkunskap.... Och Sven, jag vill gärna veta hur man får en sluten krets från fot till fot
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 15:53Funderade på när luftjoner diskuterats som ett problem. För länge sedan var TV- och datorskärmar "statiska" på ytan. Tog man på ytan knastrade det, och ytan blev snart dammig igen en kort tid efter man torkat den. Om tjockskärmar funkade genom att en elek
Funderade på när luftjoner diskuterats som ett problem. För länge sedan var TV- och datorskärmar "statiska" på ytan. Tog man på ytan knastrade det, och ytan blev snart dammig igen en kort tid efter man torkat den. Om tjockskärmar funkade genom att en elek