Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGör ni det?
You need to log in to create posts and topics.

Tack för dina försök att hjälpa mig Henrik! (L) Det ÄR ett dilemma för mig; samtidigt som jag skulle behöva träna mer intensivt för flåsets skull så är jag totalt slut i benen efter alla mina pass på jobb. Nu har jag dessutom börjat få känningar i höft oc

Nej, får erkänna att jag inte gör dessa löpskolningsövningar mer än gemensamt med Glasrikets RC inför deras intervaller. Men det skulle säkert var nyttigt, så jag ska härmed försöka stoppa in dem i mina egna träningspass också framöver.

Nja, en gång i månaden ung kommer jag på att jag ska köra löpskolning...för sällan...

Jag kollade på videon (tyvärr utan ljud) och jag känner igen alla övningar från friidrottstiden. Jag får leta upp lurarna så man hör varför man skall köra dem, det förstod jag aldrig då...

På sätt och vis är det en tröst att se att det inte bara är jag som glömmer eller förtränger de där övningarna 🙂

Ambitionen att köra dem finns, men det räcker inte med enbart ambitioner...

Löpskolning = ca en gång/vecka. Måste tyvärr köra den som "uppvärmning" för annat löppass, och det är inte det som är tanken, man ska vara uppvärmd _före_ själva löpskolningen, som Szalkai påpekar.

Tja det blir väl en till två gånger i månaden när man tycker att löpningen inte är så där värst upphetsande...å absolut inte alla övningarna...typ en till tre. Har inte sett länken förut men den var ju skitabra..?!;);)

Jag satsar på "the best drill is to run, and do it properly" som Clyde Hart har sagt. Alltså försöker jag springa med d teknik (så tt det går efter mina begränsade kunskaper) i hög hastighet, uppför backar och slätt.

"Tja.... allt är relativt.... Om man, som jag, dras med ben tunga som bly när man springer, så välkomnas allt som kan göra dem lättare! Och så vill jag ju bli en bättre löpare (joggare), och vill jag det verkar det inte räcka med att bara harva på i spåre

Jag kör löpskolning i samband med klubbens intervallträningar, vilket i teorin skulle kunna vara en gång per vecka, men i praktiken ofta sker mer sällan. Har dock planerat att gå på fler såna pass närmsta tiden, så det kanske blir oftare. Annars blir det