Quote from Guest on 17 March 2008, 11:14Hej
Ska springa GöteborgsVarvet för första gången. Är ingen speciellt erfaren löpare så jag behöver lite tips från er som varit med...
såVilka är de vanligaste nybörjarmisstagen som jag ska passa mig för?
och
Vad är era bästa tips inför Varvet. tex
Hej
Ska springa GöteborgsVarvet för första gången. Är ingen speciellt erfaren löpare så jag behöver lite tips från er som varit med...
så
Vilka är de vanligaste nybörjarmisstagen som jag ska passa mig för?
och
Vad är era bästa tips inför Varvet. tex
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:24Det misstag jag gjorde förra året var att tro att loppet är "slut" efter avenyn och att den sista biten bara vara "att springa hem". Sista biten är tuff främst mentalt, mindre publik och slakmota större delen. Dock är det inga större problem om du är ment
Det misstag jag gjorde förra året var att tro att loppet är "slut" efter avenyn och att den sista biten bara vara "att springa hem". Sista biten är tuff främst mentalt, mindre publik och slakmota större delen. Dock är det inga större problem om du är ment
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 11:26Oj det var snabbt svarat - tack! Bra tips!
Oj det var snabbt svarat - tack! Bra tips!
Quote from Sissel Svanøe on 17 March 2008, 13:48Ät inte för mycket precis innan.
Ha inte på dig för mycket kläder, inte ens om det är lite småkyligt. Du blir varmare än du tror.
Smörj in fötterna med sportslick eller vaselin så minskar du risken för blåsor och skavsår.
Ha bara strumpor och skor som
Ät inte för mycket precis innan.
Ha inte på dig för mycket kläder, inte ens om det är lite småkyligt. Du blir varmare än du tror.
Smörj in fötterna med sportslick eller vaselin så minskar du risken för blåsor och skavsår.
Ha bara strumpor och skor som
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2008, 13:55Även jag tackar, Maria. Springer också Varvet för första gången (har dock två andra halvmaror i rygssäcken) och allmänna tips är aldrig fel. Min "glädjedelare" blir maken, som också ska springa, men lär hamna i mål en stund innan.
Även jag tackar, Maria. Springer också Varvet för första gången (har dock två andra halvmaror i rygssäcken) och allmänna tips är aldrig fel. Min "glädjedelare" blir maken, som också ska springa, men lär hamna i mål en stund innan.
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 14:00Och jag kommer som vanligt stå i målet (och fika på villa belparc) vaktandes min kompis väska och vänta spänt på sms-rapporter, så om ni behöver nån som håller en tröja eller nåt så säg till!
Och jag kommer som vanligt stå i målet (och fika på villa belparc) vaktandes min kompis väska och vänta spänt på sms-rapporter, så om ni behöver nån som håller en tröja eller nåt så säg till!
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 16:03Jag ska ju inte heller springa i år (är däremot redan anmäld till 2009 😉 ) , funderar på att också stå å glo. Vi kanske kan sammanstråla, Anne Marie?
Med andra ord finns det ännu en väsk-vakt.
Jag ska ju inte heller springa i år (är däremot redan anmäld till 2009 😉 ) , funderar på att också stå å glo. Vi kanske kan sammanstråla, Anne Marie?
Med andra ord finns det ännu en väsk-vakt.
Quote from Fredric Lagerström on 17 March 2008, 16:13Kan vara bra att ta det lite lungt uppför avenyn tror jag. Blir nog lätt att man rusar på där eftersom det är så mkt folk där. Förra året höll jag igen lite och fick en slags energitablett just vid valand som gav mej krafter för den sista biten.
Det här m
Kan vara bra att ta det lite lungt uppför avenyn tror jag. Blir nog lätt att man rusar på där eftersom det är så mkt folk där. Förra året höll jag igen lite och fick en slags energitablett just vid valand som gav mej krafter för den sista biten.
Det här m
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 17:51Detta funkade bra för mig ifjol:
Gå ut i jämnt tempo som du känner dig hyffsat säker att du fixar att hålla hela sträckan och öka på slutet om det finns krafter kvar.
Ät en ordentlig men ändå lätt måltid nån timme innan, Jag brukar köra en pastasallad m
Detta funkade bra för mig ifjol:
Gå ut i jämnt tempo som du känner dig hyffsat säker att du fixar att hålla hela sträckan och öka på slutet om det finns krafter kvar.
Ät en ordentlig men ändå lätt måltid nån timme innan, Jag brukar köra en pastasallad m
Quote from Funbeat user on 17 March 2008, 18:23Maria > Jag sprang i ett par helt nya strumpor förra året (nyinköpta på Göteborgsvarvet) och det gick bättre än när jag körde med mina gamla. Tipset är att man skall ha strumpor som innehåller dubbla lager. Så gnider de inte mot foten. Har alltid fått ska
Maria > Jag sprang i ett par helt nya strumpor förra året (nyinköpta på Göteborgsvarvet) och det gick bättre än när jag körde med mina gamla. Tipset är att man skall ha strumpor som innehåller dubbla lager. Så gnider de inte mot foten. Har alltid fått ska