Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur tyckte ni det fungerade i lördags? Var det trångt? Höll långsammare löpare till höger? Kunde ni ta er fram?

Det här var mitt fjärde varv och det var det absolut trängsta hittills. Jag startade i startgrupp 13 och sprang om många. Tidigare har jag nog

Mest trängsel hittills. Gav upp försöken att springa om på Avenyn. Där borde arrangörerna bredda den delen där man inte möter de som har vänt. Även på slutet var det väldigt trångt upp mot cykelbron. Där hade jag redan gett upp men det måste ha varit frus

Jag var en av dem som sprang långsamt och höll till höger så gott det gick...då är det tråkigt att vid ett flertal tillfällen bli armbågad och faktiskt knuffad ur väg av löpare som ville fram. Jag förstår att man vill ha en bra tid och att det är svårt at

Det finns många som försöker hålla höger men vissa gör det inte och det blir trångt och ja.. det är X antal tusen människor som springer så det är kanske inte så konstigt att det blir lite trångt på sina ställen när folk håller olika tempon.

Sen kan man också ställa sig frågan varför de som inte gillar trängsel anmäler sig till de mest tätbefolkade loppen. Det finns hur många som helst att välja på med betydligt färre deltagare.

Benny. Det undrar jag också. Trängsel ingår ju liksom när man springer större lopp.

Har genom åren alltid hört vilken god stämning och vilken kul upplevelse det är att springa GV. Anmälde mig för första gången i år och tänkte att det skulle bli roligt. Tyvärr upplevde jag både påkörningar bakifrån och problem med folk som inte klarade av

Höll på att bli knockad av en storvuxen kille med väldigt bred armföring och vaggande stil Lyckades få upp axeln som skydd mot hans armbåge. 😀

Men loppet är ändå trevligt även om de tidsmässiga ambitionerna är lite svåra att uppnå.

jag tyckte att det var trångt och få långsamma höll till höger fast det vet man ju om när man anmäler sig till just Göteborgsvarvet. Trängseln är ju negativt rent löpmässigt men positivt om man vill ha en folkfest.

Så det är ett kul lopp men inet det man

Sprang första gången och hade hört om hur trångt det skulle vara. Räknade inte med att kunna hålla något vidare tempo. Men jag hade väl tur som sprang företagsklass, mellan 5 och 6, för jag hade inga problem med folk alls! Lätt att komma om och bli omspru