Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mitt andra GV, som folk säger, varför anmäla sig och klaga på trängsel när det är ett av världens största halvamaralopp? Det är ju inget konstigt med mycket folk? För att slippa folk så se till att seeda er då?!

Jag startade i 5e grupp och tyckte att de

GV är ju ett märkligt fenomen. Jag har testat en gång och kommer inte att göra om det. Jag springer hellre Prinsens Minne eller något liknande lite mindre men ändå välorganiserat lopp.

Däremot kan jag ju inte säga att GV gör fel. Det kommer ju tiotusent

Tredje gången och trängsel ända in på målrakan!

Jag mailade redan innan loppet och ifrågasatte varför företagsgrupper och välgörenhet låg kvar på samma startplatser trots att man minskat antalet i var grupp i början. Jag flyttades alltså från startgrupp

Trängsel i starten för min del, startade i grupp 24 (skulle starta i grupp 23 men strömlösa spårvagnar såg till att jag kom sent till start....mitt första GV).

Utefter banan var det bättre, ändå trångt men inte så farligt att man inte kunde slingra sig f

Sprang i startgrupp 14 och tycker det gick ännu bättre i år. Visst gick några där de inte borde gå och några snabba ena kom och "girade" in precis framför mig men jag kan ha förståelse för de som jagar varje sekund men det gör ju inte jag!;)

Sprang förra året från startgrupp 23 och iår från stargrupp 9 (Volvo).
Upplevde betydligt mer trängsel iår. Gick bra i början men ute på Hisingen blev jag bara förbannad för att det var så mycket folk överallt.
MAn är ju ifs inte ensam om att tycka det är

Jag startade i 11.

Tyckte att det gick rätt bra att ta sig fram. Det är klart att det blir trångt med så mycket folk, men när det blev tjockt sänkte jag farten några hundra meter, tog det som vila, sen var det bara att gasa på igen när det blev glesare.

Sådär som vanligt upplevde jag från 14, förutom vid gångbron där jag aldrig upplevt stopp tidigare tre lopp. Sen springer jag så långsamt att jag nog inte springer om så många (H)
Undrar om den där funktionen, där man på ett ungefär kan se hur många man s

Jag tycker också GV är mysigt och jag kommer att anmäla mig även till nästa år. Men jag tycker det är otäckt med alla dessa egocentrerade löpare som skiter i andra:@

http://www.resultatjakt.se/ här kommer det upp statistik från lopp, bla GV 🙂 Det brukar ta två-tre veckor innan det kommer upp men man ser då snittfarter och som sagt, hur många man springer om eller blivit omsprungen av!

=)