Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bra skrivet ovan!

Ta en funderare, om man själv tittade över axeln innan man bytade plats i sidleds.

Niklas och Anna, bra skrivet!

Jag skrev att de som vill ta det lite lugnare bör hålla sig på höger sida, vilket inte är samma sak som att vara långsam.

Jag begriper inte varför man inte håller sig mer på höger sida om man (ofta) blir omsprungen.

Det underlättar för alla: Den som b

Det kanske helt enkelt är så att det i allra flesta sammanhang alltid finns ca 20% av befolkningen som egentligen aldrig bryr sig om att visa hänsyn?

På ett lopp med så pass många deltagare så blir det tillslut påtagligt just för att det är dessa som mä

Erik: bra poäng där. Och när jag är ute och springer (eller går/cyklar för den delen), så slänger jag faktiskt en blick över axeln vid "filbyte", så även på den halvmaran jag har sprungit (ej Göteborgsvarvet).

Det är helt klart att rekommendera, även som

Om ni har kört på motorvägen E18, stockholm-enköping en fredags eftermiddag så är det nog ung. som GV 🙂

De tittar inte heller över axeln innan de byter fil?

Christer (t+). Finns gott om sanslösa filbyten på den sträckan. 😀

Jo Anna, ibland!

Jag föredrar det amerikanska systemet, man får köra om på vilken sida som helst. Flyter bättre, mindre stress. De som har bråttom får anpassa sig till de andra. Om vi pratar motorvägar alltså.

Om vi pratar löpning, så finns det i Sverige inga regler om p