Quote from Guest on 18 May 2009, 11:22Jag tycker det är lite underligt att stoltsera med 53700 anmälda när endast 41000 kommer till start. Det innebär att ungefär var fjärde anmäld inte kommer till start.
Det finns massor av folk som inte kan eller vill starta trots att de är anmälda och sen
Jag tycker det är lite underligt att stoltsera med 53700 anmälda när endast 41000 kommer till start. Det innebär att ungefär var fjärde anmäld inte kommer till start.
Det finns massor av folk som inte kan eller vill starta trots att de är anmälda och sen
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:32Fast det de skryter med är ju "Aldrig förr har så många startat i ett lopp i Sverige, aldrig har så många tagit sig i mål som i GöteborgsVarvet 2009" och det stämmer ju.
Fast det de skryter med är ju "Aldrig förr har så många startat i ett lopp i Sverige, aldrig har så många tagit sig i mål som i GöteborgsVarvet 2009" och det stämmer ju.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:41Jag håller med. Det är riktigt synd att det pratas om hur många anmälda det är men sen så faller en stor del bort. Något borde man kunna göra åt det, namnändring för en extra kostnad kanske.
Det blev alltså inte världens största halvmara nu då?
Jag håller med. Det är riktigt synd att det pratas om hur många anmälda det är men sen så faller en stor del bort. Något borde man kunna göra åt det, namnändring för en extra kostnad kanske.
Det blev alltså inte världens största halvmara nu då?
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:42Ja, det stämmer. Men jag tänker på hur de marknadsförde sig innan loppet. Tycker du inte att det är tråkigt att det fanns jättemånga som ville springa men som inte fick pga att Göteborgsvarvet inte vill/orkar ta tag i detta? De skulle ju till och med kunn
Ja, det stämmer. Men jag tänker på hur de marknadsförde sig innan loppet. Tycker du inte att det är tråkigt att det fanns jättemånga som ville springa men som inte fick pga att Göteborgsvarvet inte vill/orkar ta tag i detta? De skulle ju till och med kunn
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:53Nej, det är inte tillåtet. Det går inte att byta namn på en startplats. Det betyder att om du köper en startplats av någon så springer du i hans/hennes namn och du kan aldrig tillgodoräkna dig det resultatet officiellt.
Nej, det är inte tillåtet. Det går inte att byta namn på en startplats. Det betyder att om du köper en startplats av någon så springer du i hans/hennes namn och du kan aldrig tillgodoräkna dig det resultatet officiellt.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:53Frugan var anmäld, men kom inte till start p.g.a. sjukdom. Hon har lidit hela helgen.
Frugan var anmäld, men kom inte till start p.g.a. sjukdom. Hon har lidit hela helgen.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:54Tillåtet är det väl, men den som köper platsen kommer få springa i fel namn.
Problemet är att man inte får ändra namn efter att man köpt orginalplatsen. Jag tycker man ska kunna göra det mot en extra kostnad, vilken skulle kunna vara ganska hög tom.
Tillåtet är det väl, men den som köper platsen kommer få springa i fel namn.
Problemet är att man inte får ändra namn efter att man köpt orginalplatsen. Jag tycker man ska kunna göra det mot en extra kostnad, vilken skulle kunna vara ganska hög tom.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:55oj vad folk är snabba! 🙂
oj vad folk är snabba! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:59Så här står det på deras hemsida:
"Vi kan tyvärr inte hantera namnändringar. Det skulle det betyda ett enormt administrativt arbete med tanke på det stora antalet löpare. Vi kan heller inte tillåta att man springer i annan löpares namn - främst av säkerhe
Så här står det på deras hemsida:
"Vi kan tyvärr inte hantera namnändringar. Det skulle det betyda ett enormt administrativt arbete med tanke på det stora antalet löpare. Vi kan heller inte tillåta att man springer i annan löpares namn - främst av säkerhe
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 12:05Trebor: Jo, GV är världens största halvmarathon nu.
"GöteborgsVarvet är med 40 523 löpare i mål världens största halvmara."
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964383
Trebor: Jo, GV är världens största halvmarathon nu.
"GöteborgsVarvet är med 40 523 löpare i mål världens största halvmara."