Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Aha, dom tillåter det alltså inte. Är det ändå många som springer i fel namn?

Ok, det blev störst ändå.. Det var ju bra! (t+)

Efter som det %bortfallet är samma varje år, räknar dom med detta när dom planerar. Det skulle inte fungerat om alla startade. Om man tittar på baksidan på nummerlappen så står det en rad där man skall skriva sitt NAMN.

Går det att byta namn på Midnatts

Inte på Stockholm Halvmarathon, där står det "Anmälan är personlig och definitiv. Startplatsen kan inte överlåtas till någon annan person" på deras hemsida.

Midnattsloppet säger "Av säkerhets- och försäkringsskäl är det förbjudet att överlåta din startpl

På Vasaloppet fungerar det:
- Hur gör jag en namnändring?
"Senast 31 januari kan man betala in 150:- på pg 19 22-4, Vasaloppet och ange personnr, namn, adress och ev klubb. Man måste även ange lopp, startnr och namn på den som har sålt startplatsen. Fr o

Japp, precis. Om Vasaloppet klarar det varför går det då inte att genomföra på Göteborgsvarvet?? Det är ju trots allt 2009.

Därför att vissa lopp kalkylerar med ett visst mått av avhopp. Om de skulle tillåta namnbyte måst anmälningstaket sänkas till vad maximalt antal deltagare loppet klarar av.

Vasaloppet kör med sin taktik, GV och StM med sin.

Jag antar att det är som med

Vasaloppet har bara ca 1/3 del av antalet anmälda.

(Om man då inte räknar in vasans alla sidolopp.)

Björn, Vasaloppsveckan har ca 48000 deltagare så det borde innebära samma administrativt arbete för dem.

Du har helt rätt där Krister angående taktik. Men jag tycker inte om den taktiken bara. Jag tycker det är dålig service.

Och när de påstår att det "inte går" att genomföra namnändringar för att det skulle bli för mycket administrativt arbete - då handlar det inte bara om dålig/begränsad service, då är det en ren lögn också. Skulle de vara ärliga skulle de säga att de inte h

Ok, tack för svar, då fattar jag hur det är upplagt.