Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet 2007
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har nu sprungit både nu och då sedan slutet på april, och börjar tycka det är riktigt kul.

Nu har jag och min make kommit på den befängda idén att springa en halvmara ihop nästa år och träna inför detta (han har sprungit Broloppet en gång, men jag h

Du har redan klarat det som jag ser det...Jag sprang mitt första varv nu iår och kom på den geniala iden ijanuari och började följdaktigen löpträna rätt sent ...Jag tog mig runt, dock kanske inte på värsta bra tiden ,men det var ju det sekundära.

Med ta

Porsmans bok jag rekommendrade nånstans är jättebra, "kom igång med jogging" - upplägget för dig som redan har grundkondition (men hon menar att vi inte kan översätta det helt dock, leder och muskler ska hänga med också inte bara konditionen) är så här:

Tack för dessa tips till Er båda. Marathon.se verkar vara en kul sida...ska läsa på mer där.

Vad gäller Porsmans tips funkar de nog bra om man kan lägga fem pass i veckan, men i mitt liv under terminerna finns inte tid till mer än tre löppass (maken ska

Porsman menar att man absolut inte ska hålla på med sträckor som nybörjare utan bara gå på tid. t e xett pass på 50 min oavsett hur långt du kommer. eftersom du ska vara med i GBGvarvet så rekommenderar jag att du satsar på längre pass med uthållighet, du

Mariga med att köra på tid är ju att löpspår är så långa som de är, om man som jag till en början vill undvika asfalt. Om man nu inte har ett sånt spår som det vi har på jobbet, på en kilometer, men det blir ganska tråkigt efter 45 minuter 😉

OK, Anna, jag är med...just nu satsar jag enbart på att vara ute så länge som möjligt, och imorgon ska vi ut min man och jag med målet en timme och tio minuter, så får vi se hur det går.

Har märkt att maten är himla viktig, dock. De dagar då jag ätit li

Jo man ska vänja sig vid asfalt, men är man som jag komplett löpovan vill jag börja med att vara snäll mot benen och fötterna.

Good luck - båda två! 🙂

När jag tidigare fått råd ang, asfaltslöpning av mkt erfarnare löpare(triathlon o maraton) så har de sagt att man inte alls behöver vänja sig vid asfalt utan mer pröva på underlaget så man vet hur det känns, för asfaltslöpning i sig är så påfrestande för

12