Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 00:55Oskar, det vore roligt att höra hur det gått för dig med ubuntu och din 305
Oskar, det vore roligt att höra hur det gått för dig med ubuntu och din 305
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 23:37Man bör ju göra som man säger. Här är jag igen. Historien är lång, men kan kort sammanfattas.
Min dator med Ubuntu blev stulen. (Varken jag eller polisen har hittat idioterna)Installerade Ubuntu i XP m.h.a Virtual Box på min netbook. Omvänt är absolut i
Man bör ju göra som man säger. Här är jag igen. Historien är lång, men kan kort sammanfattas.
Min dator med Ubuntu blev stulen. (Varken jag eller polisen har hittat idioterna)
Installerade Ubuntu i XP m.h.a Virtual Box på min netbook. Omvänt är absolut i
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 07:29Jag är också en Linuxanvändare, även om jag kör Mac just nu:
http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/
Jag är också en Linuxanvändare, även om jag kör Mac just nu:
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 13:05@Daniel Ridings
Du länkar till en user agent switcher. Har du installerat tillägget och i så fall hur jorde du under punkt 2. Hur skall man konfigurera med xml filen? Vore tacksam för lite tips. Jag har en FR 305 och kör Ubuntu 10.04
EDIT:
Jippie! Nu kun
@Daniel Ridings
Du länkar till en user agent switcher. Har du installerat tillägget och i så fall hur jorde du under punkt 2. Hur skall man konfigurera med xml filen? Vore tacksam för lite tips. Jag har en FR 305 och kör Ubuntu 10.04
EDIT:
Jippie! Nu kun
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 20:09@Running Cloud
Eeeeh, jag är kanske trög men beskriv hur du "Configure User Agent Switcher with the above XML file"?
Jag har installerat plugin men fattar inte hur jag konfigurerar den?
@Running Cloud
Eeeeh, jag är kanske trög men beskriv hur du "Configure User Agent Switcher with the above XML file"?
Jag har installerat plugin men fattar inte hur jag konfigurerar den?
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 08:07Ja det är inte så självklart, jag fick fiffla lite fram o tillbaka och så blev det rätt 🙂
Jag skapade en mapp dit jag kopierade filen och sedan öppnade jag Firefox, klickade på Verktyg/Default User Agent/Edit User Agents. hm.. sedan rotade jag lite där,
Ja det är inte så självklart, jag fick fiffla lite fram o tillbaka och så blev det rätt 🙂
Jag skapade en mapp dit jag kopierade filen och sedan öppnade jag Firefox, klickade på Verktyg/Default User Agent/Edit User Agents. hm.. sedan rotade jag lite där,
Quote from Robert Johansson on 28 September 2010, 23:58Har kört ubuntu flera år nu kör 9.10 och har en edge 500.
Är väl inga problem att importera manuellt till funbeat eller Garmin connect från Firefox ?har kör ST 2.1 under mono på Ubuntu men tycker ST är ostabilt,"hack", vore det inte för bra plugins vore
Har kört ubuntu flera år nu kör 9.10 och har en edge 500.
Är väl inga problem att importera manuellt till funbeat eller Garmin connect från Firefox ?
har kör ST 2.1 under mono på Ubuntu men tycker ST är ostabilt,"hack", vore det inte för bra plugins vore
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 13:48Bra beskrivning under punkt 7 i länken neda, med Andreas plugin.
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=121878
Men, det vill inte funka riktigt. Funbeat säger att enhet har hittats, men när jag trycker importera så blit hela stapeln blå m
Bra beskrivning under punkt 7 i länken neda, med Andreas plugin.
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=121878
Men, det vill inte funka riktigt. Funbeat säger att enhet har hittats, men när jag trycker importera så blit hela stapeln blå m
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 14:39Kör förresten amd64, det skall ju inte vara för enkelt. 😉
Prövade med Firefox i wine, där gick det smidigt att installera pluginen. Tyvärr hitytades inte min enhet. Hittade då tips om att:
cd .wine/dosdevices
ln -s /dev/ttyUSB0 com1Vilket blev ett fa
Kör förresten amd64, det skall ju inte vara för enkelt. 😉
Prövade med Firefox i wine, där gick det smidigt att installera pluginen. Tyvärr hitytades inte min enhet. Hittade då tips om att:
cd .wine/dosdevices
ln -s /dev/ttyUSB0 com1
Vilket blev ett fa
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 16:03Jag kan vara väldigt trög, men jag får det inte att fungera.
Reading was aborted:A new configuration was created at /home/christer/.config/garminplugin/garminplugin.xml
Looking for devices...
Plugin version: OK!
Garmin plugin has been initialized.(Av n
Jag kan vara väldigt trög, men jag får det inte att fungera.
Reading was aborted:A new configuration was created at /home/christer/.config/garminplugin/garminplugin.xml
Looking for devices...
Plugin version: OK!
Garmin plugin has been initialized.
(Av n