Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin 305 i ubuntu
You need to log in to create posts and topics.

Oskar, det vore roligt att höra hur det gått för dig med ubuntu och din 305

Man bör ju göra som man säger. Här är jag igen. Historien är lång, men kan kort sammanfattas.
Min dator med Ubuntu blev stulen. (Varken jag eller polisen har hittat idioterna)

Installerade Ubuntu i XP m.h.a Virtual Box på min netbook. Omvänt är absolut i

Jag är också en Linuxanvändare, även om jag kör Mac just nu:

http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/

@Daniel Ridings

Du länkar till en user agent switcher. Har du installerat tillägget och i så fall hur jorde du under punkt 2. Hur skall man konfigurera med xml filen? Vore tacksam för lite tips. Jag har en FR 305 och kör Ubuntu 10.04
EDIT:
Jippie! Nu kun

@Running Cloud

Eeeeh, jag är kanske trög men beskriv hur du "Configure User Agent Switcher with the above XML file"?

Jag har installerat plugin men fattar inte hur jag konfigurerar den?

Ja det är inte så självklart, jag fick fiffla lite fram o tillbaka och så blev det rätt 🙂
Jag skapade en mapp dit jag kopierade filen och sedan öppnade jag Firefox, klickade på Verktyg/Default User Agent/Edit User Agents. hm.. sedan rotade jag lite där,

Har kört ubuntu flera år nu kör 9.10 och har en edge 500.
Är väl inga problem att importera manuellt till funbeat eller Garmin connect från Firefox ?

har kör ST 2.1 under mono på Ubuntu men tycker ST är ostabilt,"hack", vore det inte för bra plugins vore

Bra beskrivning under punkt 7 i länken neda, med Andreas plugin.

http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=121878

Men, det vill inte funka riktigt. Funbeat säger att enhet har hittats, men när jag trycker importera så blit hela stapeln blå m

Kör förresten amd64, det skall ju inte vara för enkelt. 😉

Prövade med Firefox i wine, där gick det smidigt att installera pluginen. Tyvärr hitytades inte min enhet. Hittade då tips om att:

cd .wine/dosdevices
ln -s /dev/ttyUSB0 com1

Vilket blev ett fa

Jag kan vara väldigt trög, men jag får det inte att fungera.

Reading was aborted:A new configuration was created at /home/christer/.config/garminplugin/garminplugin.xml
Looking for devices...
Plugin version: OK!
Garmin plugin has been initialized.

(Av n