Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 18:33Genombrott för mig idag. Har nu två lösningar som fungerar klockrent med Garmin Forerunner 305 och Ubuntu 10.10
Har skrivit två texter:Lagra online med Garmin Connect
http://www.charzam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=86:linux-garmin-co
Genombrott för mig idag. Har nu två lösningar som fungerar klockrent med Garmin Forerunner 305 och Ubuntu 10.10
Har skrivit två texter:
Lagra online med Garmin Connect
http://www.charzam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=86:linux-garmin-co
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 09:24Plåga med virtual box? Jag är ny på det, men det fungerar verkligen klockrent.
Plåga med virtual box? Jag är ny på det, men det fungerar verkligen klockrent.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 12:44@Peter
Vad bra att du tagit dig tid att skriva ned beskrivningarna utförligt! PyTrainer har jag testat förut men med olika problem så nu är jag sugen att testa igen, hoppas att du har möjlighet att komma med tips om jag stöter på patrull igen. Sajten ligg
@Peter
Vad bra att du tagit dig tid att skriva ned beskrivningarna utförligt! PyTrainer har jag testat förut men med olika problem så nu är jag sugen att testa igen, hoppas att du har möjlighet att komma med tips om jag stöter på patrull igen. Sajten ligg
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 15:06Hur snabbt går det att föra över från klockan via pyTrainer?
Har ett winxp som extra och brukar starta det och lägga tömma klockan i trainingcenter när klockan är full men visst det vore kanon och slippa starta windows alls. Går det att importera träning
Hur snabbt går det att föra över från klockan via pyTrainer?
Har ett winxp som extra och brukar starta det och lägga tömma klockan i trainingcenter när klockan är full men visst det vore kanon och slippa starta windows alls. Går det att importera träning
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 08:36@Oskar: Ja VirtualBox fungerar. Jag kör WinXP och fick det att fungera till slut. Antar att stödet för USB är bättre nu i nyare versioner av VBox och Windows. Jag kör ofta VBox för att använda MS Access. Jag håller på att skapa en ersättare för detta prog
@Oskar: Ja VirtualBox fungerar. Jag kör WinXP och fick det att fungera till slut. Antar att stödet för USB är bättre nu i nyare versioner av VBox och Windows. Jag kör ofta VBox för att använda MS Access. Jag håller på att skapa en ersättare för detta prog
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 14:32@Peter
Jag verkar inte få in någon info i Pytrainer. Klockan piper och handskakningen verkar fungera men jag hittar inget i programmet sedan. Skumt.
@Peter
Jag verkar inte få in någon info i Pytrainer. Klockan piper och handskakningen verkar fungera men jag hittar inget i programmet sedan. Skumt.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 12:34Antar att du redan har testat omstart av datorn.
Har du testat Garmin connect?
Har du Ubuntu 10.10?, stämde beskrivningen med din installation av Ubuntu?
En del pass:
pyTrainer och Garmin connect verkar vägra att ladda ned pass där det saknas full GPS-
Antar att du redan har testat omstart av datorn.
Har du testat Garmin connect?
Har du Ubuntu 10.10?, stämde beskrivningen med din installation av Ubuntu?
En del pass:
pyTrainer och Garmin connect verkar vägra att ladda ned pass där det saknas full GPS-
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:27Japp, kör med 10.10 ännu.
Visst har jag startat om.
Garmin connect har funkat.
Jag installerade via programcentralen vilket fungerade smärtfritt.Jag har försökt att hitta några filer från FR305 på datorn men utan lycka.
Vete fasen varför den inte plocka
Japp, kör med 10.10 ännu.
Visst har jag startat om.
Garmin connect har funkat.
Jag installerade via programcentralen vilket fungerade smärtfritt.
Jag har försökt att hitta några filer från FR305 på datorn men utan lycka.
Vete fasen varför den inte plocka
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 18:42Ska testa på några fler datorer av olika märke och se om jag kan få samma fel.
Följde guiden för pyTrainer på en Asus EeePC 901 med Ubbe 10.10 som jag inte grejat med GPS-prylar på tidigare. Den synkade inte alls. Startade om datorn och då fungerade allt
Ska testa på några fler datorer av olika märke och se om jag kan få samma fel.
Följde guiden för pyTrainer på en Asus EeePC 901 med Ubbe 10.10 som jag inte grejat med GPS-prylar på tidigare. Den synkade inte alls. Startade om datorn och då fungerade allt
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:17@Magnus
Och ni som har problem att överföra direkt till Funbeat.Nu har jag just uppdaterat till 11.04(beta) och gjorde som beskrivet här:http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/doku.php/installation
Jag har inte hämtat något annat program(som Garmin
@Magnus
Och ni som har problem att överföra direkt till Funbeat.
Nu har jag just uppdaterat till 11.04(beta) och gjorde som beskrivet här:http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/doku.php/installation
Jag har inte hämtat något annat program(som Garmin