Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin 305 i ubuntu
You need to log in to create posts and topics.

Tack, men jag skall hålla mig till den släpps innan jag uppgraderar.

Kan vara klokt Magnus, det är ju bara 16 dagar kvar men som du vet, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge....

16 dagar... Det gäller att utnyttja tiden maximalt (för att fortfarande kunna kalla den 11.04)
🙂

Hm. Nu är det inte så skojjigt att ha uppgraderat till 11.10(Oneiric)
Det funkar inte att ladda upp till Funbeat 🙁

http://www.andreas-diesner.de/garminplugin/doku.php?id=news

Hoppas att han löser det.

Version 11.10 var inte rolig alls. Körde den i ett par timmar och installerade sedan 11.04 igen när jag behövde få lite jobb gjort.
Det går lätt att ominstallera om man lagt /home - katalogen på en egen volym på hårddisken.
Har på senare tid även lagt /va

Jag övergav Ubuntu nu efter att ha provat 11.10 ett tag. Har kört Ubuntu sedan 7.04 versionen men har nu övergått till Linux Mint 11. Den har en fönsterhanterare som jag tycker fungerar bättre. Det var inga problem att installera Garmin Tolls heller, Mint

Har installerat både Ubuntu 11.10 och Linux Mint 12 (32-bit) på en maskin för att testa lite och se vad jag tycker om Gnome 3, Mgse och Unity. Följde instruktionerna från Andreas Diesner och det fungerade på båda systemen utan problem. Och jag är väl en a

Anledningen att du är så ensam att anse att GNOME är ett bra OS är antagligen att det inte är något OS alls! 🙂 (Bortsett från det är det ganska snyggt 😉 )

Ditt fokus är lite skevt, men du har rätt, det var felformulerat av mig. Det är naturligtvis en skrivbordsmiljö. Jag tror att Gnome gjorde för stora ändringar på en gång. De flesta har en tendens att vara negativt inställda när det blir stora förändringar

Där håller jag med!