Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin Connect
You need to log in to create posts and topics.

Felet tycks ligga hos Garmin, samma fel finns även på jogg.se: http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=44797

För mig har det fungerat klockrent med både Forerunner 920XT och Edge 1000. Fram till nu, då jag försöker ladda upp ett joggingpass. Det ligger på Garmin Connect, men Funbeat känner inte av det och skriver att det inte finns något att hämta.
Kör Firefox h

Enligt länkad jogg-tråd skall det vara en fördröjning på ca sex timmar. Undrar varför? Något med tidszoner?

Jag tittade i importloggen. Det kommer in Garmin-pass med ganska hög fart. Under den ungefärliga minut jag tittade på realtidsloggen kom det in fyra pass från GC samt ett par från MovesCount. Om det är så att GC har haft problem tidigare under dagen har n

Jag har Garmin 305. Där får jag inte ens upp filerna i Connect. Varför detta påtvingade elände? Filerna finns ju i klockan, finns det inget sätt att ta fram dem förutom det uråldriga Training Center?

Det måste ju finnas en driver till klockan som gör at

Jo, nu verkar allt funka som det ska igen. TrainingPeaks synkade inte heller innan men har plockat upp de saknade passen, så buggen måste legat hos Garmin (inte helt oväntat).

@Patrik.
Garmin hade förmodligen inget annat val än att fasa ut det gamla plugin-systemet. Med den numera högre säkerheten i webläsarna är det inte tillåtet att köra den sortens plugin. Det måste ha varit en mardröm att försöka underhålla den pluginen.

N

För min del fortfarande "Inget att hämta" från GC. Syncar snabbt och felfritt till Strava men inte till Funbeat. (FR305)

@Johan
Jag har tittat i loggen. Det senaste som har kommit in till ditt konto är et pass från den 11/10 (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=44261190). Jag gissar att det inte är det passet som du inväntar?

Det ramlade in en massa pass vi

Hej! Tack för svar! Det verkar tyvärr fortfarande inte fungera. Det är två pass som inte kommer in, den 12/10 och 13/10. Det står fortfarande "Inget att hämta".