Quote from Berit Bengtson on 30 April 2009, 08:51Lite uppdateringar hos Garmin
City Navigator NT Europe 2010(!) finns ute nu
Ny SW för Edge 705 (2.70) finns ute nu
(Från ett annat Forum)
Changes from version 2.60 to version 2.70:- Improved data recording in once per second mode
- Added ability t
Lite uppdateringar hos Garmin
City Navigator NT Europe 2010(!) finns ute nu
Ny SW för Edge 705 (2.70) finns ute nu
(Från ett annat Forum)
Changes from version 2.60 to version 2.70:
- Improved data recording in once per second mode
- Added ability t
Quote from Fredrik Olsson on 28 July 2009, 21:32Ja, då har även jag fastnat i fällan över "bra o ha prylar" 🙂
Jag har gjort en liten testrunda och laddat ner resultatet till FB.Jag har även laddat ner "Garmin Training Center" programmet, men där har jag en lite fråga angående kartor.
Jag har Ci
Ja, då har även jag fastnat i fällan över "bra o ha prylar" 🙂
Jag har gjort en liten testrunda och laddat ner resultatet till FB.
Jag har även laddat ner "Garmin Training Center" programmet, men där har jag en lite fråga angående kartor.
Jag har Ci
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 21:57Nu ska vi se om jag kommer ihåg hur man gjorde.
Har för mig att om man installerar MapSource från Garmin och installerar kartorna där i, så dyker de upp i TraingCenter sedan. Bara att välja karta i menyn precis ovanför kartan i TC på vänster sida (står
Nu ska vi se om jag kommer ihåg hur man gjorde.
Har för mig att om man installerar MapSource från Garmin och installerar kartorna där i, så dyker de upp i TraingCenter sedan. Bara att välja karta i menyn precis ovanför kartan i TC på vänster sida (står
Quote from Fredrik Olsson on 29 July 2009, 15:03Slängde iväg en fråga till Garmin Sverige:
"Hej!
Du kan inte se kartan i Training Center, där finns endast baskartan. Sd-kort låses inte upp då de inter är användabara med dator, detta fungerar endast för CD-skivor med kartmaterial.
Med vänlig hälsning
Slängde iväg en fråga till Garmin Sverige:
"Hej!
Du kan inte se kartan i Training Center, där finns endast baskartan. Sd-kort låses inte upp då de inter är användabara med dator, detta fungerar endast för CD-skivor med kartmaterial.
Med vänlig hälsning
Quote from ellen olsson on 29 July 2009, 15:05> Sd-kort läses inte upp då de inte är användbara med dator,
Hur gamla datorer använder de på Garmin Sverige egentligen?
> Sd-kort läses inte upp då de inte är användbara med dator,
Hur gamla datorer använder de på Garmin Sverige egentligen?
Quote from Fredrik Olsson on 29 July 2009, 15:11Hehe, ja kanske gamla 286:or eller liknande 🙂
Nä, det borde inte vara något problem att visa kartorna i TC eller annat program.
Klarar man att byta ben o annat på cyklister borde man kunna låta programmmen läsa in kartmaterialet, men de är vä rädda f
Hehe, ja kanske gamla 286:or eller liknande 🙂
Nä, det borde inte vara något problem att visa kartorna i TC eller annat program.
Klarar man att byta ben o annat på cyklister borde man kunna låta programmmen läsa in kartmaterialet, men de är vä rädda f
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 11:34Har just haft en lååång diskussion med Garmin och Addnature om detta.
Att kartor på kort inte kan användas på datorn är inte en teknisk fråga, det är helt enkelt en licensfråga som Garmin står för.Mitt ärende slutade med att istället för att köpa kartan
Har just haft en lååång diskussion med Garmin och Addnature om detta.
Att kartor på kort inte kan användas på datorn är inte en teknisk fråga, det är helt enkelt en licensfråga som Garmin står för.
Mitt ärende slutade med att istället för att köpa kartan
Quote from ellen olsson on 30 July 2009, 11:41Det går alltid att komma runt begränsningar genom att koda själv eller nyttja andras (fria) kod.
Att Garmin och andra gör sådana saker krångliga av licensskäl betyder inte att det är omöjligt. 🙂
Det går alltid att komma runt begränsningar genom att koda själv eller nyttja andras (fria) kod.
Att Garmin och andra gör sådana saker krångliga av licensskäl betyder inte att det är omöjligt. 🙂
Quote from Bertil Nolheim on 30 July 2009, 13:09En liten fråga. Varför inte använda SportTracks iställer för Garmin Traning Center? Där finns ju Google Maps och med extra plugin dessutom Eniros & Hittas kartor och satellitbilder.
En liten fråga. Varför inte använda SportTracks iställer för Garmin Traning Center? Där finns ju Google Maps och med extra plugin dessutom Eniros & Hittas kartor och satellitbilder.
Quote from Fredrik Olsson on 30 July 2009, 13:18Kan man planera rutter i SportTracks och sedan föra över det till en Edge 705:a? Vore ju suveränt 🙂
Kan man planera rutter i SportTracks och sedan föra över det till en Edge 705:a? Vore ju suveränt 🙂