Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 11:45Har sett att man säljer denna 705HR på komplett.se för ca 3600 och funderar på att köpa en sådan, men först några frågor.
1. Följer det med kartor, om inte vilka funkar? Kan man använda de som är för tomtom?
2. Givarna för puls, kadens och hastighet, st
Har sett att man säljer denna 705HR på komplett.se för ca 3600 och funderar på att köpa en sådan, men först några frågor.
1. Följer det med kartor, om inte vilka funkar? Kan man använda de som är för tomtom?
2. Givarna för puls, kadens och hastighet, st
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 12:411. Har för mig att det var någon standardkarta med - men skaffa dig någon bättre karta, som friluftskartan eller city navigator.
2. Inte vad jag har märkt av.
3. Laddas enklast via USB, följer med en laddare för vanliga vägguttag som matchar USBporten sam
1. Har för mig att det var någon standardkarta med - men skaffa dig någon bättre karta, som friluftskartan eller city navigator.
2. Inte vad jag har märkt av.
3. Laddas enklast via USB, följer med en laddare för vanliga vägguttag som matchar USBporten sam
Quote from Bertil Nolheim on 6 July 2008, 19:48Är det någon som vet hur man resettar höjdmätaren?
Lite jobbigt att cykla 28 meter under havsytan 😉
Är det någon som vet hur man resettar höjdmätaren?
Lite jobbigt att cykla 28 meter under havsytan 😉
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 12:33"Är det någon som vet hur man resettar höjdmätaren?"
Jag hade fått för mig att den använder sateliterna för att avgöra höjden dock så bör de krävas minst 3 sateliter för att den ska kunna ge höjdmätningar.
"Är det någon som vet hur man resettar höjdmätaren?"
Jag hade fått för mig att den använder sateliterna för att avgöra höjden dock så bör de krävas minst 3 sateliter för att den ska kunna ge höjdmätningar.
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 14:15Hej!
Kom ihåg att kalibrera Barometern innan varje användande och kontinuerligt för att visa korrekt höjdinformation, detta för att anpassas till det rådande lufttrycket.
Se Gramin http://www8.garmin.com/manuals/Colorado300_SVAnvandarhandbok.pdf
Hej!
Kom ihåg att kalibrera Barometern innan varje användande och kontinuerligt för att visa korrekt höjdinformation, detta för att anpassas till det rådande lufttrycket.
Se Gramin http://www8.garmin.com/manuals/Colorado300_SVAnvandarhandbok.pdf
Quote from Bertil Nolheim on 7 July 2008, 16:00Tack, fast jag har en Edge 705 och har inte hittat någon meny för att kalibrera höjdmätaren.
Någon som vet hur den barometriska höjdmätaren på Edge:n funkar?
Jag förmodar att den svänger in sig om den får ligga still en stund. Förmodligen medelvärdesbild
Tack, fast jag har en Edge 705 och har inte hittat någon meny för att kalibrera höjdmätaren.
Någon som vet hur den barometriska höjdmätaren på Edge:n funkar?
Jag förmodar att den svänger in sig om den får ligga still en stund. Förmodligen medelvärdesbild
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 10:00Går det att ladda kartor från Google Maps (Mina Rundor) till Gramin 705?
Går det att ladda kartor från Google Maps (Mina Rundor) till Gramin 705?
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 10:39Hehe, ska nog stänga av den på flygplanet ner till "holmarna", men det hjälper väl inte barometern misstänker jag.
Trist med kartorna, har suttit o lagt upp tänkta rundor. Har fått låna en 705:a, får den nästa vecka så jag har lite tid att laborera med k
Hehe, ska nog stänga av den på flygplanet ner till "holmarna", men det hjälper väl inte barometern misstänker jag.
Trist med kartorna, har suttit o lagt upp tänkta rundor. Har fått låna en 705:a, får den nästa vecka så jag har lite tid att laborera med k
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 11:01om det gäller just Gran Canaria så har Kompass - www.kompass.at - en vandrings/cykel-karta som funkar i Garmin fast den är förstås inte gratis som Googlemaps
om det gäller just Gran Canaria så har Kompass - http://www.kompass.at - en vandrings/cykel-karta som funkar i Garmin fast den är förstås inte gratis som Googlemaps
Quote from Funbeat user on 12 December 2008, 11:13Dessvärre (eller bättre) så ska jag till den mindre utforskade ön Fuerteventura. Dessbättre finns där inte så många vägar att välja på, så jag får rita om de rutter jag planerat i Google till något format som går att ladda i 705:an. Sen säljer jag dem til
Dessvärre (eller bättre) så ska jag till den mindre utforskade ön Fuerteventura. Dessbättre finns där inte så många vägar att välja på, så jag får rita om de rutter jag planerat i Google till något format som går att ladda i 705:an. Sen säljer jag dem til