Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det blev så att jag slog till på en Fenix 3 Hr för ~ 2900 kr men har inte fått hem den ännu. Sen läste jag runt på nätet lite och såg att många hade problem med barometern. Ringde Garmin och hörde hur det låg till och han jag pratade med sa att det är fel

Föstår inte det - jag har haft en Fenix 3 ett bra tag och inte haft något problem med Barometern. I början då Fenix 3 var helt ny kunde det hända konstiga saker med GPS-spåret men det funkar helt ok nu också! Jag är mycket nöjd!

Nej jag förstår inte heller riktigt, om alla skulle ha fel så skulle väl alla skriva om det men så är ju inte fallet.
Har dock läst om flera som fått sin utbytt och att det inte hjälpt och att vissa inte alls har dom här problemen, väldigt snurrigt när h

Jorå, jag kör lite överallt, mycket på roslagsleden tex... Inga problem.

Betänk(!) detta: De som har problem skriver om det både här och där men dom som det funkar bra för skriver ju ingenstans om det. Och Fenix 3 är säkert såld i en massa exemplar så

Du har självklart rätt att det bara är de med upplevda problem som hörs. Men: GPS:en på Fenix 3 är inte i paritet med vad den borde vara för en premiumklocka. Garmin har erkänt att det varit fel och har gjort mjukvaruuppdateringar som jag tvivlar på gett

Är det riktigt tät skog borde väl alla klockor ha svårt att fånga upp direkta signaler från satelliterna?

Det låter rätt "ovetenskapligt" att ha testat med tre olika klockor och säga att de funkade dåligt om man inte har något att jämföra med.

Jag har

Jag fick min Fenix 3 utbytt två gånger, alla tre var lika dåliga på GPS. Och jag har verkligen jämfört, sprungit med fyra "devices" samtidigt 🙂 TomTom Cardio, Garmin 310XT, iPhone och Fenix 3. Men jag tror det varierar på klockorna, en del har tydligen

Hans, provade du olika lagrings- och mät-sätt också?
Jag kör "smart"-lagring och GLONASS på...

Det är märkligt hur en del är nöjda och tycker den är "spot on" medans andra beskriver den som "terrible" även om dom fått den utbytt tre gånger. Ringde runt till lite olika löparbutiker och hörde efter men det var ingen som hade hört att den skulle ha så

Christer, jag har labbat med olika inställningar, men inte märkt nån signifikant skillnad. Men som sagt, nu är jag rätt nöjd med 735XT i stället. Fast den saknar ju barometrisk höjdmätning, så det skulle ju vara en anledning att byta upp sig till FR935 ;-