Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack, då vet jag vad det är för siffror.

Kanon bra ide med att få luft lite frågor ang Fenix3.

Själv har jag upptäckt att min klocka mäter för lite kalorier jämfört med andra enheter och vänners Garmin´s träningsklockor.
Ex som idag så cyklade jag och en kompis Säröleden. Polaren har en Garmin

Jag är helt övertygad om att det inte går att förbättra GPS:en med mjukvaran. Själv har jag skaffat en foot pod så nu stämmer mina mätningar nästan till 100%.

Jag har ställt in klockan att mäta sträcka och hastighet med foot poden istället för GPS men de

Senaste rundan (med foot pod), det syns tydligt att Fenix inte hänger med när man springer i skogen. Det är fyra likadan varv, titta längst ner till höger. Där missar klockan väldigt mycket.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1342776738

GARMIN Fenix 3- Behöver hjälp 🙂

Hej alla medlemmar! Har skaffat mig en Fenix 3, (ej pulshandled).
När jag startar en aktivitet, tex löpning, vandring, gång så fortsätter "Sträckan" att räkna även fast jag står still! Detta oavsett om GPS:en har aktiver

Hur ser det ut när du utför en aktivitet? Om det är höga träd eller hus i närheten så är GPS:en inte speciellt tillförlitlig tyvärr.
Hur mycket "rör" sig spåret när du står still, är det några meter eller mer?

Jag har lite svårt för att bestämma mig, Fenix 3 Hr kan man köpa för 3200 kr och Fenix 5 kostar det dubbla nästan.
Ni som har koll på läget, vad är den stora skillnaden förutom priset? ^^

Som vanligt vid såna här frågor: Kolla vad dcrainmaker.com säger. Utan att ha kollat är jag övertygad om att han har jämfört. Personligen är jag skitnöjd med Fenix 3 (förutom usel GPS i tät skog, men där är jag sällan). Fenix 5 tycker jag är rejält överpr

Jag hitta en rätt bra video här där man jämför Fenix 3 Hr med Fenix 5

Har du den vanliga Fenix 3 eller Hr? Känner man av den där Hr-"bulan" under klockan?
Har inte bestämt mig för hur jag ska göra men det lutar nog åt att v

Jag köpte min F3 direkt när den släpptes, så jag har den ursprungliga modellen utan HR inbyggd. Jag skulle också vänts lite. Priserna kommer säkert sjunka när den värsta hypen lagt sig.