Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

*Dubbelpost*

Fenix 3 har ju fått klagomål på exaktheten i GPS:en.

Är detta bättre nu eller har någon bara fått måndagsexemplar?

Eller är nya HR bättre med inbyggd pulsmätare?

Någon som har den med inbyggd pulsmätare?

Vet någon var man kan köpa skydd?

Har inte hört att vare sig antenn eller GPS-chip har uppdaterats i den nya modellen med inbyggd HR, så jag misstänker att exaktheten är densamma.

Hur exakt en Fenix3 är beror på användaren och dennes krav på exakthet. Jag tycker det har blivit bättre se

Har fått min F3 utbytt två gånger, och den är fortfarande risig, i skog visar den för kort (dvs jämfört med verkligheten i form av Lidingöloppets km-stolpar, och jämfört med andra klockor såsom TomTom Cardio och Garmin 310XT). Och på Sthlm Marathon med hö

Jag har inte fått tummen ur och bytt än men i skog vid den här tiden är min klocka usel. När det inte finns löv på träden är den bara dålig jämfört med andra löparklockor från Garmin.

Jag testade springa med Garmin 610 på ena armen och min Fenix på den a

Har du tittat på kartan där spåret är inritat och sett var/när/hur det blir fel? Om det är något system i felen liksom?

Jodå, jag har tittat och ser att spåret genar i stort sätt i varje sväng.
Här har du en länk till när klockan visar nästan en km för kort på 9.8 km. (Jag har ändrat sträckan manuellt till 9.7 km i efterhand.)
Zooma in i mitten och se där jag har sprungit

Ser ju inte så bra ut. Vad har du för inställning på "Dataregistrering"? "Smart" eller "Varje sekund"?

Du kanske skulle testa att byta?!

Är det bara jag som längtar efter fenix 4 🙂 Jag var lite sugen på 735xt men den verkar inte lika bra som fenix. Så nu håller jag tummarna att det dom ska komma med en ny fenix "snart"

Skulle inte hålla andan.... F3 med inbyggd pulsmätare är ju just släppt. En F4 tror jag är åtminstone ett år bort.