Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har provat både "smart" och "varje sekund" på dataregistrering men jag märkte ingen skillnad. Det ska tydligen inte spela någon roll eftersom det bara ändrar hur spåret sparas och inte hur snabbt eller noggrant själva GPS:en registrerar.

Jag gav upp om Fenix 3, och köpte en 735XT. Den visar bättre i skogen än Fenix, men inte lika bra som TomTom Cardio... Det man möjligen kan sakna är barometrisk höjdmätning, men jag har aldrig brytt mig så mycket om höjdsiffrorna. Och ingen wifi, det tar

Lite mer frågor:

1. Det har ju klagats på GPS-noggrannhet. I DCrainmaker-testet säger han ju att man ska ev. koppla på GLONASS och inte använda kart-funktion när man mäter (tror jag).

Någon som märkt skillnad här?

2. Någon som har varianten med pulsmät

Har beställt en 735, ska bli intressant att jämföra!

Min erfarenhet i skog hittils är att 735XT är bättre än Fenix3, men inte lika bra som TomTom Cardio.
Exempel, sprang 8 km mellan stolpe 20 och 12 på Lidingöloppet. Har inte decimalerna exakt till hand snu, men ungefär så här:
TomTom 7,97
735XT 7,90
F

Var ser man resultatet av appar widgets. Man väljer ju om de ska vara aktiva eller inte men sedan?

Appar finns om du trycker på start knappen, du kan behöva pila dig mellan alla olika.
Aktiva widgetar syns om du använder pilupp och pilned från tidvisningen.
Datafields aktiverar man från inställningar -app-datasidor.

Jag har en fråga angående notifiering när jag springer.
Efter ca: 1 km surrar klockan till och det står typ "+2" i mitten och en mindre text längre ner som jag inte kan läsa eftersom det är dumt att springa med läsglasögon... 😉

Oftast står det +1 men id

Det är Garmin som försöker gissa din "dagsform" med ledning av de första minuterna av passet. Som alla andra gissningar som görs av klockan så ska man ta det med en nypa salt... Det står utförligt om det i bruksanvisningen.

Texten som står är bara siffran översatt till ord. Så då det stod +5 så stod det nog "Jättebra" eller nåt liknande.