Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skumt att de skiljer så mycket mellan modeller, har bra GPS och behöver ladda en gång i veckan med ca 1 timmes aktivitet per dag. Köpte min för en månad sen

Edit: Får nog revidera de här lite sprang ca 17 km idag i löpspår i skogen, enligt klockan 15,83

När jag precis införskaffat klockan och satt och tryckte på alla möjliga funktioner så lyckades jag få igång "musikspelaren/ Spotify" på mobilen (IOS) med hjälp av Musikkontroller på klockan. Men sedan dess har jag inte lyckats. Någon som sitter inne med

Har sett att Garmin har lanserat Fenix 3 med inbyggd pulsmätare i klockan som i Forerunner 235.

Någon som hört om detta och var man ev. kan köpa den?

Har varit känt ganska länge, följer man DC Rainmaker är det svårt att missa sådant här.

http://www.dcrainmaker.com/2016/02/garmin-fenix3hr-review.html

Däremot verkar det som att det varit trögare att få ut den på marknaden, det verkar som att de första

Ok, följer inte rainmaker så jag hade faktiskt missat det 🙂

Har dock läst hans recensioner ibland som jag tycker är väldigt bra.

Dock en trevlig överraskning.

Jo, såg väl något om att man kan köpa den direkt från Garmin men hoppade att den skulle var

Jag gjorde misstaget att köpa direkt från Garmin när de släppte 920xt för nåt år sen. Det visade sig att de prioriterade sina ÅF (vilket väl iofs var bra) före sitt eget lager. Så vill du ha en F3 HR snabbt ska du nog inte köpa från Garmin direkt.

Bara jag som upplever brutalt dålig gps efter senaste uppdateringen? (6.90) får med ca 100 meter per km när jag springer, pass som är ca 8 km blir 2-3 km långa i klockan. Ibland tappar den signal för att aldrig få tillbaka den igen utan en omstart av "pas

Jag har gett upp vad det gäller GPS:en. Får visserligen inte så stora fel som du verkar få men en vanlig runda jag brukar springa är 4,74 km och blir sällan längre än 4,50 km, oftast landar den på 4,40 km. Min gamla 610 brukar diffa på max 50 m på samma s

Känns som att i lätt öppen terräng, gator osv stämmer GPS rätt bra, men i tät kurvig skog får man räkna med upp till 5% fel. Men har du mer än så, felanmäl till Garmin Sverige. Jag har fått min utbytt två gånger nu...

Upplever du att klockan har blivit bättre efter senaste bytet? Annars är det ingen större idé att byta/reparera känns det som. Jag springer bara i stort sett på skogsstigar och tycker det är synd att de inte klarar av att leverera en bra GPS i deras premi