Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mikael Take, jag följde ditt råd och lät klockan ligga påslagen med GPS i en timma i trädgården. Kollade även att jag har senaste mjukvaran till GPS:en. Bilden visar samma pass före och efter "soakningen".
Det blev helt klart mycket bättre! Dessutom förkl

Känns som att nån nylig uppgradering har förbättrat GPS-precision?
Sprang Ursviks Extremen (15 km officiellt) 4 okt och mätte den till 14,32 km med Fenix 3. I går sprang jag igen, nu fick jag 14,29 - men jag missade ett avtag i mörkret, och tog en ofriv

Hej! Jag får min klocka under veckan förmodligen, är det någon som anvnäder display skydd mot repor etc funderar på att beställa några.

jag har haft min i ett halvår. Den sitter på armen i vaket tillstånd och har inte en enda repa. Har krockat i allt möjligt, inklusive min frus Garmin Swim under simträning(!) Inte en skråma på min. Swim blev krossad... M.a.o. den är riktigt stryktålig äve

Tja Håkan här igen. Fick en ny klocka från Garmin och tro det eller ej men den fungerar mycket bättre. Inte perfekt men bra! I skogen ca 200m kort på drygt 7km. Förra klockan visade ju som bekant 2 km fel på samma sträcka.

Jag köpte Copter display skydd för telefoner och klippte ur den storleken jag ville ha till klockan så nu är den lite skyddd 🙂

Nu börjar jag ledsna rejält... Har flera gånger drabbats av "sudden battery drain", alltså att klockan laddar ur sig på en dag.
Igår kväll laddade jag fullt och förut (20 timmar senare) var batterinivån 17%. Jag har inte gjort några aktiviteter alls idag.

Jag är nöjd med både GPS-noggrannheten och batteritiden. Jag kanske har fått måndagsexemplaret.

Haha, ja det kan ju var så... 😉
Besvikelsen blir ju på något sätt större eftersom klockan i sig är grymt bra. En problemlös Fenix 3 har allt jag kan önska.

@jörgen jag är en av de som fått MYCKET sämre batteri efter senaste uppdateringen. Klockan laddar ur varje dygn utan att jag tränat mer än två-tre timmar någon dag. Gps blev dock betydligt bättre efter tipsen högre upp i tråden.