Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"GPS Soak"
För att få så bra funktion som möjligt på sin GPS så rekommenderar man att låta GPS låsa och därefter ligga stilla på samma plats. i ca 20-30 minuter. Viktigt att man låter klockan ligga på en öppen plats så att man får tillgång till så många

Jag upplever samma sak som Mikael vad gäller noggrannhet före och efter uppdateringar. I somras hände något bra...

Har också problem med exaktheten på min F3. Den s.k. LOK-milen här i Linköping är bara lite drygt 9km helt plötsligt. Vet att den är ganska exakt 10km och min gamla FR305 mätte välldigt nära det. Det är lie blandat skog och halvöppen terräng.

Som om det

Jag har mailat Garmin och de höll såklart med om att 68% nogranhet på gpsen var för dåligt. De bad mig skicka in skärmdumpar på passen för att analysera..vad de nu kan göra för analys av det??
De sa även att det är en bugg i nya uppdateringen(5.0) som gör

@Håkan. Intressant. Vänta och se med andra ord.

Nu blev jag inspirerad. Jag upplever också att klockan är en bra träningskompis förutom att den konsekvent mäter fel på gps och höjd. Hur ser jag vilken gps version jag har? Klockans firmware är uppdaterad till v5.0.

Om du går till Setting -> System -> About så får du fram Unit ID och software version (5.0 i ditt fall tydligen). Trycker på ner-pil så får du fram nästa sida, och där ska GPS Version förhoppningsvis stå på 3.0.

Tack Ola. Det står 3.0 men jag är trots detta inte nöjd med mätningen. Låter som att jag kan ha åkt på ett av de där måndagsexemplaren.

Uppdat.
Skickade in bilderna. Fick inget svar på en vecka. Ringde dit. Blev tillsagd att formatera om och starta upp på öppen plats. " det kommer att lösa problemet"
Ingen skillnad tyvärr. Jobbar vidare..

Uppdat. Skall nu skicka in klockan för service..

Hej!
Jag märkte precis att jag inte har loggat någon puls under löprundan, trots att pulsbandet satt på. När jag försöker ansluta pulsbandet hittas det inte. Jag tog bort det och försökte hitta ny enhet men det gick inte heller. Kan pulsbandet gå sönder?