Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fenix är grymt snygg och bra som smartwatch men vill du ha noggrann GPS (framför allt i skogen) kommer du bli besviken...jag har skickat tillbaka min och fått pengarna tillbaka (fick först en ny som var lika dålig)

Min fenix3 verkar mäta för kort i skogen, eller det är där jag reagerade på det. Har en slinga i skogen som jag sprungit massor med gånger. Med 910xt mätte den runt 4,85 och med 920xt runt 4,65. Men fenix verkar tro det är 4,44 runt. Iofs har jag bara spr

För min del gjorde det ingen skillnad med olika settings och dom flesta som är nöjda verkar inte bry sig så mycket om GPS-spårets noggrannhet. Här kan ni läsa mer:
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?492-fenix-3

Smart vs 1 sec _recording_ måste vara den mest missförstådda finessen alla kategorier i alla Garmin-klockor. Den påverkar inte hur ofta klockan klockan mäter position eller hur den beräknar sträcka hastighet mm. Endast hur ofta den skriver ner datapunkter

Tack för synpukterna, ni har övertygat mig. Klocka, pulsband, kadens och hastighets-sensor beställda idag från Outdoorexperten. Nu är det bara att vänta på lilla julafton!

Härligt!!

Har någon med svårt att komma in på "connect IQ" via appen i iPhone efter den senaste uppdateringen av "connect" i iPhone!?

Den uppdaterade appen funkar dåligt.

Det verkar vara någon sort strul med att Garmin ändrat strukturen någonstans. Under ConnectIQ hamnar jag på en Webbsida som ber mig ladda ner garmin connect, samt att "sidan du letar efter inte går att hitta"

Däremo

Hej igen

Tydligen så har det uppstått massor med problem efter senaste uppdateringen av Garmin Connect Mobile. Åtminstone IOS - varianten.

garmin rekommenderar total ominstallation, se:

https://forums.garmin.com/showthread.php?317126-Known-Issues-Solut

En fråga som inte har så mycket med träning att göra, men jag använder klockan även till vardags.

Går det att få in fler tidszoner i den analoga och/eller digitala klockan? Jag lyckas bara få in UTC, men skulle vilja ha åtminstone en zon till.

Kollar du i programbutiken i Garmin connect så finns det en app/widget för detta ändamål!