Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Garmins foot pod (SDM4) är kompatibel, men den används bara till kadens om GPSen också är påslagen. FInns många trådar om att man vill att Garmin ska tillåta användning av footpoden som fartkälla, istället för GPSen. Inget som fått gehör ännu.

Verkar faktiskt som om Garmin är på väg att implementera tempo via footpod, enligt ett svar från en administratör i en tråd på forumet där:

https://forums.garmin.com/showthread.php?301315-Petition-to-allow-foot-pod-pace-readings-while-using-GPS/page14&p=

Alla ANT+ fotpoddar är kompatibla, men jag hade väntat och sett att den ändring av mjukvaran som hänvisas till ovan faktiskt kommer in.

Den kom ut igår som en beta-fw:
https://forums.garmin.com/showthread.php?320349-Fenix-3-4-52-Beta-Available

Ingen aning hur den funkar själv.

Tråkigt att klockan fortsätter mäta för kort i skogen. Nu är det ju version 4,6. Vågar man hoppas att dom får ordning på det eller kanske har jag fått en dålig klocka?

Hade Garmin Fenix två. Lite frågor:

Är displayen tydligare (tyckte Fenix 2 inte var så tydlig som på bilder)

Hur ofta måste man ladda den? Gamla en gång per dag, lite tråkigt.

Hur är den jämfört med Fenix 2?

Beror ju på hur mycket du använder den så klart 🙂 Jag laddar min max 1 gång i veckan. Och då använder jag den till vardags som vanlig klocka.

I senaste numret av aktiv träning är det test av gps klockor där fenix 3 vann! De stod att det varit snack om den dåliga gpsn i klockan men att den mätte exakt i deras test..
Kommentarer på det

Jag jämförde Fenix 3 när jag fick den mot min gamla FR 610, och kunde konstatera att den var minst lika bra som den. Ibland märker jag att den genar i kurvorna, men den har jag sett på 610an också. Om den gör det distansmässigt eller bara för GPS spåret e

Det sägs ju att det beror mycket på hur och var man springer. Problemen ska vara kurviga rundor i tät skog. Springer man inte så lär den funka hyfsat eller bra.
Man ska ta det som står i en sådan tidning med en stor nypa salt. De har naturligtvis ingen mö