Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin import problem
You need to log in to create posts and topics.

Filen som jag försökte importera "spelades in" med firmware 2.60.

Jag kan maila över den till dig.

nämenväntalitenu, jag är ganska så säkert .old tror jag nog helt bestämt, men den där texten med underhåll idag hittade jag inte i morse.
Vart syns den?

Jag gick via hem --> Importera --> Läs in direkt från din Garmin

och där hittar jag en gul ruta med

För oss som loggade in tidigt i morse så möttes vi av en gul list upptill där det stod att underhållsarbete pågick och alla funktioner kanske inte fungerade. 🙂

OK, tack Stefan!

Nu fungerar inläsningen av sträcka, maxpuls och snittpuls från fler typer av fit-filer. Exempelvis Garmin Fenix.

Tack för hjälpen (Micke mfl)!

Stort tack, Olle!

Har nyss simmat mitt första pass med Garmin Fenix 2 och vid import får jag följande felmeddelande, UnhandledFormatException. Är det något fel jag gör, eller är det nytt filformat som funbeat inte kan hantera?

Jag och min Fenix 2 har också problem med längre (typ från 1h eller så) pass som inte vill importeras pga av "unhandledFormatException".
Hur löser man detta?

Hade samma problem med Fenix 2, troligen beror det på att filerna är för stora. Det funkade för mig att exportera från Garmin Connect och sedan komprimera filerna.

Se http://www.funbeat.se/help/faq.aspx?FAQItemID=36

Jo, så kan man göra och det enda sättet jag hittat för att få in passet på Funbeat men det kan ju inte gärna vara meningen att man i längden skall behöva krångla så, eller?