Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin import problem
You need to log in to create posts and topics.

Som jag skrev i nån annan diskussion, det enklaste sättet att importera från fenix2 är att lägga klockan i dockan och klicka på importera i Funbeat, sen tar man fit filen direkt från klockan som ju fungerar som en usb-disk!
Tcx-filerna från Garmin connec

Fit-filerna är dessutom originalet som klockan skapar, innehåller mer information (tcx-formatet är gammalt och stöder inte nyare funktionalitet). För den som använder en klocka som överför via ANT+ till datorn så gör man likadant men bläddrar sig istället

Det kanske är dags för funbeat att öka på maxstorleken på uppladdade filer eftersom många börjar springa in i begränsningen?

Även jag som gör det med cykelpass på några timmer med min Edge 810. I synnerhet om det ändå går att ladda upp filen genom att k

+1 på Fredrik

Max 4 MB känns inte 2014 🙁

Dags för alla som har moderna enheter att importera fit-filerna istället för att envisas med tcx kanske?
Om man av någon anledning vill exportera från Garmin Connect istället för att ta filen direkt från datorn (t.ex. om man har en enhet som skickar direk

Ja, för det är förstås lättare att påverka Garmin än funbeat.

Din 810 levererar väl fit-filer? Är det verkligen ett problem om du laddar upp dem?

En 810:a synkar direkt med Garmin Connect över din telefon. Alternativt med Garmin Express vilket betyder att det inte fungerar med direktimport in till Funbeat via webbläsarpluginen.

Men, ja, jag *kan* få ut FIT-filen om jag ansluter den och letar inne

Vi tar det igen. Eftersom funbeat sväljer en fil komprimerad så är det inte datamängden som är problem, utan att man har satt en godtycklig gräns på själva den uppladdade filens storlek. Det är standard, sannolikt bara en konfigurationsparameter, förmodli

Nu har vi ökat gränsen för max storlek på fil till ca 20 MB.