Quote from Guest on 17 June 2009, 20:28Jag har bestämt mig för att införskaffa en löparklocka och vad jag har hört så är det Garmin 305 den som de flesta verkar rekommendera, men jag är lite skeptiskt mot deras pulsbälte. Det ser så hårt ut med plastremmen som går över halva till skillnad mot
Jag har bestämt mig för att införskaffa en löparklocka och vad jag har hört så är det Garmin 305 den som de flesta verkar rekommendera, men jag är lite skeptiskt mot deras pulsbälte. Det ser så hårt ut med plastremmen som går över halva till skillnad mot
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 20:38Jag har både ett Polar (det med kort hård bit som som det Suunto du nämner) och ett Garmin...känner ingen direkt skillnad. Ingen av dem stör eller är obekvämt.
Jag har både ett Polar (det med kort hård bit som som det Suunto du nämner) och ett Garmin...känner ingen direkt skillnad. Ingen av dem stör eller är obekvämt.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 20:40Jag har bara en billig pulsklocka, men med samma typ av bälte. Min erfarenhet är att det sitter relativt bra och efter ett tag märker man det inte, men är lite besviken på mottagningen ibland.
Skall också skaffa liknande klocka och är inne på samma klock
Jag har bara en billig pulsklocka, men med samma typ av bälte. Min erfarenhet är att det sitter relativt bra och efter ett tag märker man det inte, men är lite besviken på mottagningen ibland.
Skall också skaffa liknande klocka och är inne på samma klock
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 20:43Mer gel - bättre mottagning.
(säger hon som bara har pulsklocka till hästen ännu, men där är det ju ännu viktigare med tanke på all päls)
Mer gel - bättre mottagning.
(säger hon som bara har pulsklocka till hästen ännu, men där är det ju ännu viktigare med tanke på all päls)
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 20:45Det stör ingenting, känns inte att det sitter där varken under löpning, cykling eller skidåkning. Bra val tycker jag.
Det stör ingenting, känns inte att det sitter där varken under löpning, cykling eller skidåkning. Bra val tycker jag.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 20:52Eftersom jag är tjej och har mindre omfång runt så undrar jag ju också om det kan påverka, vet ni om bälterna finns i olika storlekar eller om det är one size fits all.
Alternativet jag annars funderar på skulle vara Suunto t3c tillsamman med en fotpod.
Eftersom jag är tjej och har mindre omfång runt så undrar jag ju också om det kan påverka, vet ni om bälterna finns i olika storlekar eller om det är one size fits all.
Alternativet jag annars funderar på skulle vara Suunto t3c tillsamman med en fotpod.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 21:00Jag har haft en Polarklocka tidigare som har mjukare bälte och har nu nyligen skaffat en Garmin 305. Jag märker ingen skillnad på bältena, märker knappt av något av dem. Jag är också väldigt lite runt bröstkorgen (under 70 cm runt om) så jag tror nog inte
Jag har haft en Polarklocka tidigare som har mjukare bälte och har nu nyligen skaffat en Garmin 305. Jag märker ingen skillnad på bältena, märker knappt av något av dem. Jag är också väldigt lite runt bröstkorgen (under 70 cm runt om) så jag tror nog inte
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 21:12Inga problem med Garminbältet som är justerbart till längden.
Inga problem med Garminbältet som är justerbart till längden.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 21:34Efter både 6 och 8 timmars löpning med Garmin 305 kan jag lugnt konstatera att pulsbältet sitter som en andra hud, utan att märkas alltså, när man väl ställt in rätt längd.
Snart ska jag ut och leka med Garmin igen (L)
Efter både 6 och 8 timmars löpning med Garmin 305 kan jag lugnt konstatera att pulsbältet sitter som en andra hud, utan att märkas alltså, när man väl ställt in rätt längd.
Snart ska jag ut och leka med Garmin igen (L)
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 22:22Låter som jag vet vad jag ska köpa nu 🙂 Nu måste jag bara hålla min deal med min sambo att jag äv värd den, dvs att springa 3 gånger i veckan hela juni oavsätt vad. 😉
Låter som jag vet vad jag ska köpa nu 🙂 Nu måste jag bara hålla min deal med min sambo att jag äv värd den, dvs att springa 3 gånger i veckan hela juni oavsätt vad. 😉