Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarGAX100
You need to log in to create posts and topics.

En månskensnatt längs Österlens kust låter iofs inte så dumt...

15 aug 2009 är månen i nedan tyvärr (t-)

Har ni läst mitt reportage på hemsidan med tanke på det där månskensdrömmandet? Precis så härligt var det, stor, orange måne över horisonten med vågorna som stilla slog in över stranden.
Att det många timmar senare inte var lika skönt längs stranden är en

Helgerna i August är klara, semesterturen bokad.
Kalmar 1/8 IM
Vålådalen 8/8 Vertex
Ystad 15/8 GAX
Stockholm 23/8 Stockholm tri

Jan-Erik

Sprang du Vértex 43km i år? Banan är oerhört tuff och att köra IM, Vértex långa banan och GAX tre veckor i följd låter som att din kropp får väldigt svårt att återhämta sig.

Men med bra träning och "bara" genomföra som mål kan det väl gå 😀

Jag sprang inte Vértex i år, med all säkerhet inte nästa år heller, den var bara uppskriven i min kalender mer som att jag vill springa den men hinner inte. För mej är Kalmar prio 1 inför nästa år.

Det ser ut som ett bra men intensivt augustiupplägg. Att återhämta sig från Vértex Fjällmarathon går normalt sett snabbare än att återhämta sig från en vanlig asfaltsmara om man inte har några prestationskrav eftersom kroppen tar mindre stryk.

Jag sprang GAX dethär året och jag kan lugna de som tror att 16 mils löpning är för tufft. Inför GAX förra året hade jag som längst sprungit 5 milslopp och då 3 ggr SUM + 1 Lidingö ultra 50 km. Dessutom hade jag åkt vasaloppet (11 timmar) samma år som jag

Tack Urban för det inlägget! Det stärkte.

Urban, tack för fantastiskt intressant insiderinfo. Det är precis sånt man vill läsa, hur folk gjorde och tränade och utifrån vilka förutsättningar. TACK! (t+)

Jag skall ju inte sticka under stol med att GAX är ett lopp som får det att fladdra rejält i b