Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarGAX100
You need to log in to create posts and topics.

Egentligen resonerar jag som du, Frederika, jag går också in för ett lopp med 100% och vill verkligen klara av det. Tyvärr har jag tvingats att bryta två lopp. Mitt första försök på maran i Stockholm 2007 slutade med värmekolaps i form av yrsel, illamåend

Fantastiskt kul att läsa alla inläggen. Jag spanade på eventuella lopp under 2009. Så kom man in på det här loppet. Helt fantastiskt. Trodde inte det fanns såna i Sverige.
Låter som en riktig utmaning! Jag behöver utmaningar för att träna. Snacka om utman

Fast det låter i mina öron tajt med tid att gå från halvmara till ultratränad över en sommar.

Håller med om att det är klart sent att börja samla distanstålighet och mental styrka om du börjar först efter Göteborgsvarvet.

Varför inte börja lite försiktigt med Sveriges andra 100 miles-lopp. TEC - Täby Extreme Challenge (www.colibri.se/tec) som gå

Jan, lägg in TEC i tävlingskalendern så kanske några till nappar. Jag är helt klart sugen, men jag är också sugen på Ursvik. Fixar nog inte båda så jag får fundera lite på saken och se vilken helg som passar bäst för en resa till Stockholm. Jättekul init

Vi valde att lägga TEC två veckor innan Ursvik för att ge de som vill testa nattutrustningen inför Ursvik en chans att göra det. Vi tillåter att de som vill köra nattlöpning unde TEC att starta när mörkret fallit. TEC-banan är snäll mot benen jämfört med

>Jag lovar att lägga in TEC som eget lopp på funbeat. Har precis gått med och inte hunnit sätta mig in i hur man gör det, men det kommer.

Gå till http://www.funbeat.se/races/add.aspx
och lägg den under Löpning

Och välkommen till FB!

Vilken service. Tackar för länken BILD:www.colibri.se/skukuza/smiley4b.bmp

Sara, det går, tro mig.
Jag har gått från 100m till 4 mil på ett halvår;)

Och den som kom tvåa förra året på gax100 hade bara halvmaror i benen. Han kämpade på ett mycket imponernade sätt. Kanske inte den bakgrunden man rekommenderar inför ett 100 miles-lopp, men det är ett tydligt bevis på att det är mer det mentala än kroppen