Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 20:59hmm.
långt långpass alltså?
jag ska springa ursvik hade jag tänkt mig.
men inte långa sträckan där.
hmmm.
funderar fortfarande.
undrar hur astman mår i mars?
hmm.
långt långpass alltså?
jag ska springa ursvik hade jag tänkt mig.
men inte långa sträckan där.
hmmm.
funderar fortfarande.
undrar hur astman mår i mars?
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 17:00Tack Sara och Jan,
Det var ett bra tips angående TEC i Täby. Man kan ju som sagt var pröva på någon av de kortare distanserna i ett lugnt tempo. Jo, onekligen så har man respekt för sträckan. Det svåra måste ju vara att få i sig tillräckligt med vätska oc
Tack Sara och Jan,
Det var ett bra tips angående TEC i Täby. Man kan ju som sagt var pröva på någon av de kortare distanserna i ett lugnt tempo. Jo, onekligen så har man respekt för sträckan. Det svåra måste ju vara att få i sig tillräckligt med vätska oc
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 22:09Det är det mentala som gör att man anmäler sig och ställer sig på startlinjen. Sedan är det fysiska och psykiska förutsättningar som gör att man kommer imål.
Efter att jag gjort Vasaloppet i våras hade jag kutat 2 sjöar runt, Gävle halvmara och veckan ef
Det är det mentala som gör att man anmäler sig och ställer sig på startlinjen. Sedan är det fysiska och psykiska förutsättningar som gör att man kommer imål.
Efter att jag gjort Vasaloppet i våras hade jag kutat 2 sjöar runt, Gävle halvmara och veckan ef
Quote from Jonas Täng on 10 November 2008, 07:55Så om man inte vilsar bort sig finns det kanske ännu lite mer marginal att genomföra loppet. Det låter bra tycker jag!
/30 år med karta och kompass borde vara bra grundförutsättning...
Så om man inte vilsar bort sig finns det kanske ännu lite mer marginal att genomföra loppet. Det låter bra tycker jag!
/30 år med karta och kompass borde vara bra grundförutsättning...
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 08:12Trettio års orientering tror jag är en alldeles utmärkt grundförutsättning. Likaså femtioelva maror, åtta års löpning innan första ultran, och flera gånger SUM.
Tre halvmaror, två maror, en ultra och dessförinnan nada - lite mera tveksamt. Jag tror halva
Trettio års orientering tror jag är en alldeles utmärkt grundförutsättning. Likaså femtioelva maror, åtta års löpning innan första ultran, och flera gånger SUM.
Tre halvmaror, två maror, en ultra och dessförinnan nada - lite mera tveksamt. Jag tror halva
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 08:32Håller med. Med din bakgrund har du stora chanser att klara av gax.
Med navigeringen så gäller det bara att följ med på kartan så ordnar det sig riktigt bra första halvan av loppet. Det har man en stor fördel av. Karta är obligatorisk utrustning. Andra h
Håller med. Med din bakgrund har du stora chanser att klara av gax.
Med navigeringen så gäller det bara att följ med på kartan så ordnar det sig riktigt bra första halvan av loppet. Det har man en stor fördel av. Karta är obligatorisk utrustning. Andra h
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 09:55Och jag som lyckades springa 10-12 km fel på Markusloppets 50 km… om den trenden håller i sig så skulle jag ju få springa runt 20 mil på GAX. Jag får väl gå kurs hos dig Sara eller så tar jag rygg 🙂 Borde det inte gå att programmera nån gps? Fast det ä
Och jag som lyckades springa 10-12 km fel på Markusloppets 50 km… om den trenden håller i sig så skulle jag ju få springa runt 20 mil på GAX. Jag får väl gå kurs hos dig Sara eller så tar jag rygg 🙂 Borde det inte gå att programmera nån gps? Fast det ä
Quote from Jonas Täng on 10 November 2008, 10:18Anders: www.mok.nu ELLER www.lundsok.se
Sydsvenskar: Det kanske förresten är läge att ta ett träningspass i dagsljus Kivik o söderut under vår/försommar? Kusten norrifrån och över Stenshuvud känner jag att jag klarar men det kanske inte är fel att öva l
Anders: http://www.mok.nu ELLER http://www.lundsok.se
Sydsvenskar: Det kanske förresten är läge att ta ett träningspass i dagsljus Kivik o söderut under vår/försommar? Kusten norrifrån och över Stenshuvud känner jag att jag klarar men det kanske inte är fel att öva l
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 11:31Sara, om jag kan så är jag gärna med på lite löpning längs GAX-banan. Kan ju vara kul oavsett om man ska springa loppet eller inte. När det gäller orientering... kan inte skaffa mig en hobby till... men tack för länkarna.
Sara, om jag kan så är jag gärna med på lite löpning längs GAX-banan. Kan ju vara kul oavsett om man ska springa loppet eller inte. När det gäller orientering... kan inte skaffa mig en hobby till... men tack för länkarna.
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 13:07Vaddå? Är det fusk att använda sig av GPS på detta lopp? Jag trodde att det var en löptävling, inte en orienteringstävling... (#)
Vaddå? Är det fusk att använda sig av GPS på detta lopp? Jag trodde att det var en löptävling, inte en orienteringstävling... (#)