Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:26Nu ska jag inte köra loppet, men det blir nog ändå en tur till Italien (och Frankrike). Och jag kommer att köra med 53/39-13/29. Visst är det ett stort hopp från 26-29, men det kan vara skönt att ha tror jag. När jag var i Alperna förra året körde jag på
Nu ska jag inte köra loppet, men det blir nog ändå en tur till Italien (och Frankrike). Och jag kommer att köra med 53/39-13/29. Visst är det ett stort hopp från 26-29, men det kan vara skönt att ha tror jag. När jag var i Alperna förra året körde jag på
Quote from ellen olsson on 15 June 2009, 16:4334/25 och 39/29 ger likvärdig utväxling.
34/25 och 39/29 ger likvärdig utväxling.
Quote from Lars Ekegård on 15 June 2009, 18:35Jag byter också utväxling till compakt, så pass många höjdmeter på 6 dagar gör mig lite orolig för knäna. Har missat hela cykeluppbyggnaden i vinter och ligger en del efter, better safe than sorry.
Kommer nog att köra med en 12-25 men garderar med en 12-
Jag byter också utväxling till compakt, så pass många höjdmeter på 6 dagar gör mig lite orolig för knäna. Har missat hela cykeluppbyggnaden i vinter och ligger en del efter, better safe than sorry.
Kommer nog att köra med en 12-25 men garderar med en 12-
Quote from Åsa Tysklind on 15 June 2009, 19:27Jag velar mellan min vanliga cykel som jag kan sätta på compact
eller min andra hoj med en trippel på
Svårt att välja..Måste ha med i beräkningarna att jag väger 100 kg också.
Jag velar mellan min vanliga cykel som jag kan sätta på compact
eller min andra hoj med en trippel på
Svårt att välja..
Måste ha med i beräkningarna att jag väger 100 kg också.
Quote from ellen olsson on 15 June 2009, 19:29Ni slipper de värsta stigningarna såsom Monte Zoncolan, Passo Mortirolo och Prato Maslino. I år är ju inte heller Stelvio eller Gavia med. Det blir en promenad i parken.
Bästa dagen är väl den med hela Sellarundan men den är ju fortfarande bara drygt en h
Ni slipper de värsta stigningarna såsom Monte Zoncolan, Passo Mortirolo och Prato Maslino. I år är ju inte heller Stelvio eller Gavia med. Det blir en promenad i parken.
Bästa dagen är väl den med hela Sellarundan men den är ju fortfarande bara drygt en h
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 20:12Jag provar nog 36/25 och vanlig motvindsträning.
Jag provar nog 36/25 och vanlig motvindsträning.
Quote from Emma Sjöberg on 16 June 2009, 12:03Tja.. jag har i alla fall slarvat med backträningen i år.. 😉
Låt höra Fredrik.. Vad finns det för stigning som kan konkurrera ut ett besök i en botanisk slottsträdgård (H)
Tja.. jag har i alla fall slarvat med backträningen i år.. 😉
Låt höra Fredrik.. Vad finns det för stigning som kan konkurrera ut ett besök i en botanisk slottsträdgård (H)
Quote from ellen olsson on 16 June 2009, 13:49Testa San Genesio-Edelweiss. Den är bland de tuffare du kan hitta...
http://www.salitomania.it/edelweiss_ita.htm1058 höjdmeter på 6,9km bränner i benen. 🙂
http://www.climbbybike.com/profile/San_Genesio_Edelweiss_Bolzano_profile.gif
Testa San Genesio-Edelweiss. Den är bland de tuffare du kan hitta...
http://www.salitomania.it/edelweiss_ita.htm
1058 höjdmeter på 6,9km bränner i benen. 🙂
http://www.climbbybike.com/profile/San_Genesio_Edelweiss_Bolzano_profile.gif
Quote from ellen olsson on 16 June 2009, 13:52"The alte Jenesier Straße or San Genesio (1087 m) from Bolzano (Italy) is only 6.3 km long, but with an average grade of 13.2% and maxima till 30%, it is one of the hardest climbs in Europe. The very narrow road in Südtirol has now been replaced by a new
"The alte Jenesier Straße or San Genesio (1087 m) from Bolzano (Italy) is only 6.3 km long, but with an average grade of 13.2% and maxima till 30%, it is one of the hardest climbs in Europe. The very narrow road in Südtirol has now been replaced by a new
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:18Det ser oroväckande rött ut. Kanske lite för långt ifrån Bormio där vi tänkt hålla till i sommar. Och det kanske är tur.
Det ser oroväckande rött ut. Kanske lite för långt ifrån Bormio där vi tänkt hålla till i sommar. Och det kanske är tur.