Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 13:39Jag har samma som Annika, har också glasögon normalt.
Bra att man kan vinkla om skalmarna så att ögonfransarna inte når glaset.
De blir dock lätt immiga i dåligt väder på vintern.
Jag har samma som Annika, har också glasögon normalt.
Bra att man kan vinkla om skalmarna så att ögonfransarna inte når glaset.
De blir dock lätt immiga i dåligt väder på vintern.
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 14:45Det är när man kör saaaakta som glosögonen immar igen.
Det är när man kör saaaakta som glosögonen immar igen.
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 14:55BRA att detta kom upp!
Jag har ju också glasögon varje dag och har undrat vad jag ska ha för solglasögon när man cyklar.
"Har ALLA cyklister med synfel linser?"Men ditt par, Annika, var har du hittat dem?
BRA att detta kom upp!
Jag har ju också glasögon varje dag och har undrat vad jag ska ha för solglasögon när man cyklar.
"Har ALLA cyklister med synfel linser?"
Men ditt par, Annika, var har du hittat dem?
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 14:59Rudy Projekt harclip on system för slipade glas för en del modeller.
Rudy Projekt harclip on system för slipade glas för en del modeller.
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 15:06David: Du skulle också stanna om det var rött ljus vid passage av Roslagsvägen norr om Roslagstull. Har de väl börjat imma igen är det svårt att bli av med fukten, många ytor och lite värme.
David: Du skulle också stanna om det var rött ljus vid passage av Roslagsvägen norr om Roslagstull. Har de väl börjat imma igen är det svårt att bli av med fukten, många ytor och lite värme.
Quote from Fredrik Olsson on 26 March 2008, 15:10Här kan man fixa glasögon med slipade glas:
http://www.sportoptik.se/
Här kan man fixa glasögon med slipade glas:
http://www.sportoptik.se/
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 26 March 2008, 15:16Maria, jag har köpt mina på Sportoptik i Sthlm.
Dessa är inte slipade utan med insatsoptik vilket är både bra och dåligt. Det bra är att man kan byta linser lika enkelt som alla andra (till exempelvis gula när det är mörkt). Det dåliga är att insatsoptik
Maria, jag har köpt mina på Sportoptik i Sthlm.
Dessa är inte slipade utan med insatsoptik vilket är både bra och dåligt. Det bra är att man kan byta linser lika enkelt som alla andra (till exempelvis gula när det är mörkt). Det dåliga är att insatsoptik
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 15:26Där har man kört många gånger på väg tillbaka till havremopparna på K1.
Där har man kört många gånger på väg tillbaka till havremopparna på K1.
Quote from Fredrik Olsson on 26 March 2008, 15:27Verkar som om att det inte är någon bra idé att jag tar mig in till El stockholmo för att fixa glasögon på Sportoptik (#)
Verkar som om att det inte är någon bra idé att jag tar mig in till El stockholmo för att fixa glasögon på Sportoptik (#)
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 16:04Solglasögon fyller ingen funktion för cyklisten om man inte har problem med starkt ljus eller har linsdefekter (t ex efter laseroperation) som ger högre motljusskänslighet. Mörka glas ger sämre kontrast och därmed sämre förmåga att upptäcka saker i perife
Solglasögon fyller ingen funktion för cyklisten om man inte har problem med starkt ljus eller har linsdefekter (t ex efter laseroperation) som ger högre motljusskänslighet. Mörka glas ger sämre kontrast och därmed sämre förmåga att upptäcka saker i perife