Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 16:30Gula glas är kanon i disigt väder utan solsken.
Kör hela vintern med gula glas. I och för sig så ser jag inte bra ut.
Gula glas är kanon i disigt väder utan solsken.
Kör hela vintern med gula glas. I och för sig så ser jag inte bra ut.
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 17:48Bruna, grå eller grågröna solglasögon skyddar ögat bäst. Allt enligt
http://www.skyddsnatet.se/templates/Article____7780.aspx.Rasmus; Dina glasögon (och alla andra oxå förhoppningsvis) är ju CE-märkta enligt EN-156, står det vilken kategori UV-skydd d
Bruna, grå eller grågröna solglasögon skyddar ögat bäst. Allt enligt
http://www.skyddsnatet.se/templates/Article____7780.aspx.
Rasmus; Dina glasögon (och alla andra oxå förhoppningsvis) är ju CE-märkta enligt EN-156, står det vilken kategori UV-skydd d
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 17:53Nu vill jag se bra ut så då är gula helt ok. Alla andra ser ut som Hepatit fyra patienter!
Nu vill jag se bra ut så då är gula helt ok. Alla andra ser ut som Hepatit fyra patienter!
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 17:59Gula är underbara!!!!
Gula är underbara!!!!
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 18:13Polykarbonatplast har i sig själv UV-skyddande förmåga. Så gott som allt blockeras, oavsett färg på glaset. Eftersom de inte dämpar ljuset, så gör de inte att pupillen vidgas och släpper in mer av den lilla mängd UV-strålning som ändå passerar.
För övrig
Polykarbonatplast har i sig själv UV-skyddande förmåga. Så gott som allt blockeras, oavsett färg på glaset. Eftersom de inte dämpar ljuset, så gör de inte att pupillen vidgas och släpper in mer av den lilla mängd UV-strålning som ändå passerar.
För övrig
Quote from Lars Ekegård on 26 March 2008, 19:05Kör med Briko Sprinter kostar runt 600-700:- med 2-3 olika linser, bra glas som inte immar och har lätta/sköna bågar, finns i svart eller silver.
Finns både billigare, dyrare och snyggare brillor men tycker att dom här är bland dom mest prisvärda.
Aprop
Kör med Briko Sprinter kostar runt 600-700:- med 2-3 olika linser, bra glas som inte immar och har lätta/sköna bågar, finns i svart eller silver.
Finns både billigare, dyrare och snyggare brillor men tycker att dom här är bland dom mest prisvärda.
Aprop
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 19:06EN 166 (som jag menade när jag skrev 156, sorry) är den övergripande standarden och under den finns ett tjugotal till som specificerar gränsvärden och testmetoder för diverse egenskaper beroende på användningsområde
Endast de högre UV-filterkategorierna
EN 166 (som jag menade när jag skrev 156, sorry) är den övergripande standarden och under den finns ett tjugotal till som specificerar gränsvärden och testmetoder för diverse egenskaper beroende på användningsområde
Endast de högre UV-filterkategorierna
Quote from ellen olsson on 26 March 2008, 19:17> Jag håller med David, speciellt eftersom jag har en skrämmande förmåga att ha sönder glasögon
Samma här! Om jag inte har sönder dom i någon väska eller liknande så glömmer jag dem någonstans. Jag har ännu aldrig fått igen ett par Rudy Project - mina F
> Jag håller med David, speciellt eftersom jag har en skrämmande förmåga att ha sönder glasögon
Samma här! Om jag inte har sönder dom i någon väska eller liknande så glömmer jag dem någonstans. Jag har ännu aldrig fått igen ett par Rudy Project - mina F
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 19:20Fredrik: Då fick du aldrig tillbaka Raybanen eller resten av utrustning som försvann under Cortegeveckan-88?
Fredrik: Då fick du aldrig tillbaka Raybanen eller resten av utrustning som försvann under Cortegeveckan-88?
Quote from Funbeat user on 26 March 2008, 19:28ha ha, ray-bans hade jag ju... var tog de vägen!?!?!
ha ha, ray-bans hade jag ju... var tog de vägen!?!?!