Quote from Guest on 2 December 2009, 15:23När jag hasar runt i lugn takt ligger jag oftast runt 147-150 i puls. Har gjort det med alla puls system jag testat. Men när jag tar i lite får jag jättekonstiga resultat. Plötsligt har jag 238 bpm i puls. Yeah, right! Min teori är att det blir mer rörlig
När jag hasar runt i lugn takt ligger jag oftast runt 147-150 i puls. Har gjort det med alla puls system jag testat. Men när jag tar i lite får jag jättekonstiga resultat. Plötsligt har jag 238 bpm i puls. Yeah, right! Min teori är att det blir mer rörlig
Quote from Catharina Brattlin on 2 December 2009, 15:33Det låter som dålig kontakt mellan hud och pulsband?
Testa att blöta pulsbandet med vatten innan Du sätter på Dig det. Det finns också kontaktgel att köpa på Apoteket.
Jag kör "fulvarianten". (H)
Det KAN också bero på att Du springer i närheten av elle
Det låter som dålig kontakt mellan hud och pulsband?
Testa att blöta pulsbandet med vatten innan Du sätter på Dig det. Det finns också kontaktgel att köpa på Apoteket.
Jag kör "fulvarianten". (H)
Det KAN också bero på att Du springer i närheten av elle
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 16:10Tack Sylvia, men tyvärr, jag blöter det alltid innan. Och fortfarande samma konstiga puls...
Tack Sylvia, men tyvärr, jag blöter det alltid innan. Och fortfarande samma konstiga puls...
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 16:11Kanske ska testa den där gelen iofs, den kanske är bättre än vatten. 🙂
Kanske ska testa den där gelen iofs, den kanske är bättre än vatten. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 16:55saliv är också bättre än vatten (H)
saliv är också bättre än vatten (H)
Quote from Catharina Brattlin on 3 December 2009, 16:58Japp, det var det jag menade med "fulvarianten". Iddes inte erkänna att jag slickar på mitt pulsbälte. (H)
Japp, det var det jag menade med "fulvarianten". Iddes inte erkänna att jag slickar på mitt pulsbälte. (H)
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 00:10Jag måste ha haft tur med mina klockor. Har både en Garmin och en Polar (för att inte bli osams med nån). Sätter på mej bältet under sport-bh-kanten, startar klockan och har puls direkt.
Jag måste ha haft tur med mina klockor. Har både en Garmin och en Polar (för att inte bli osams med nån). Sätter på mej bältet under sport-bh-kanten, startar klockan och har puls direkt.
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 02:41Placera bältet lite åt vänster, jag upplever att jag får bättre mätning då.
Placera bältet lite åt vänster, jag upplever att jag får bättre mätning då.
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 05:23Har du tvättat pulsbandet nån gång? Det kanske hjälper:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=519435
Har du tvättat pulsbandet nån gång? Det kanske hjälper:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=519435
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:43Ska absolut testa att tvätta det i 40 grader. Har bara sköljt av det innan.
Om inte det funkar har jag nästan gett upp. Får normala data första 1-2 km, sen bara massa spikes i diagrammen och snittpuls på 235 bpm etc. Hade liknanade problem med mitt förra
Ska absolut testa att tvätta det i 40 grader. Har bara sköljt av det innan.
Om inte det funkar har jag nästan gett upp. Får normala data första 1-2 km, sen bara massa spikes i diagrammen och snittpuls på 235 bpm etc. Hade liknanade problem med mitt förra