Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 15:19Jag har haft samma problem. Det var dåligt batteri för mig som orsakade det. Jag fick byta både i bältet (lätt) och i klockan (fick gå till en klockmakare som supportade polar)
Edit: Nu ser jag att du testat flera system...hm, med både annan klocka och bä
Jag har haft samma problem. Det var dåligt batteri för mig som orsakade det. Jag fick byta både i bältet (lätt) och i klockan (fick gå till en klockmakare som supportade polar)
Edit: Nu ser jag att du testat flera system...hm, med både annan klocka och bä
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 21:09Det här med att tvätta pulsbandet. Har just läst om att Polar rekommenderar det för sina pulsband. Gäller det även för Garmin? Tänkte om det var ett husmorstips eller om det verkligen går bra att tvätta den utan att nån komponent går sönder...
Det här med att tvätta pulsbandet. Har just läst om att Polar rekommenderar det för sina pulsband. Gäller det även för Garmin? Tänkte om det var ett husmorstips eller om det verkligen går bra att tvätta den utan att nån komponent går sönder...
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2010, 21:29Jag har aldrig tvättat mina pulsband. (H)
Äger både en Polar och en Garmin och brukar bara torka av dem med en lätt diskvattenvåt trasa. Har funkat hittills!
Jag har aldrig tvättat mina pulsband. (H)
Äger både en Polar och en Garmin och brukar bara torka av dem med en lätt diskvattenvåt trasa. Har funkat hittills!
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 12:37(Polar) Man ska tvätta det i maskin för att svett innehåller salt, det sliter på metallen. Tvätt i maskin ökar på så sätt livslängden på bandet.
(Polar) Man ska tvätta det i maskin för att svett innehåller salt, det sliter på metallen. Tvätt i maskin ökar på så sätt livslängden på bandet.
Quote from Catharina Brattlin on 15 January 2010, 12:40OK, tack för info. 🙂
Mitt Polar-bälte är nog 15 år gammalt. Hur länge lever såna?
OK, tack för info. 🙂
Mitt Polar-bälte är nog 15 år gammalt. Hur länge lever såna?
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 12:42Jag vet inte. Mitt levde endast 5 år.
Vad har du för märke på disktrasan? 😉
Jag vet inte. Mitt levde endast 5 år.
Vad har du för märke på disktrasan? 😉
Quote from Catharina Brattlin on 15 January 2010, 12:49Wettex så klart. 🙂
Vill Du veta diskmedlet också så är det Grumme Diskmedel med Ängsdoft. 😉
Jag är väldigt skeptisk till att pulsbälten mår bra av att köras i tvättmaskin. Lite salt torkar man snabbt av. Det behöver varken tvättmedel eller maskinprog
Wettex så klart. 🙂
Vill Du veta diskmedlet också så är det Grumme Diskmedel med Ängsdoft. 😉
Jag är väldigt skeptisk till att pulsbälten mår bra av att köras i tvättmaskin. Lite salt torkar man snabbt av. Det behöver varken tvättmedel eller maskinprog
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 13:12Jag vill inte plåga garmintråden med polarinlägg längre, tråden handla ju om hjälp att förstå ett glapp i ett garminsystem så I´m out 🙂
Jag vill inte plåga garmintråden med polarinlägg längre, tråden handla ju om hjälp att förstå ett glapp i ett garminsystem så I´m out 🙂
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 17:02och fortfarande har jag inte fått nåt svar vad som verkligen rekommenderas för ett pulsband i märket garmin...
och fortfarande har jag inte fått nåt svar vad som verkligen rekommenderas för ett pulsband i märket garmin...
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 21:20Mina experiment fortsätter.
I dag testade jag att sätta bältet över ryggen istället (dosan bak alltså) och fick en stadig puls. På 60-30 bpm. Hmm. Stannade och vred fram bältets mätdosa som vanligt efter ett par km. Hade ok värden men var tvungen att just
Mina experiment fortsätter.
I dag testade jag att sätta bältet över ryggen istället (dosan bak alltså) och fick en stadig puls. På 60-30 bpm. Hmm. Stannade och vred fram bältets mätdosa som vanligt efter ett par km. Hade ok värden men var tvungen att just