Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft samma problem. Det var dåligt batteri för mig som orsakade det. Jag fick byta både i bältet (lätt) och i klockan (fick gå till en klockmakare som supportade polar)
Edit: Nu ser jag att du testat flera system...hm, med både annan klocka och bä

Det här med att tvätta pulsbandet. Har just läst om att Polar rekommenderar det för sina pulsband. Gäller det även för Garmin? Tänkte om det var ett husmorstips eller om det verkligen går bra att tvätta den utan att nån komponent går sönder...

Jag har aldrig tvättat mina pulsband. (H)

Äger både en Polar och en Garmin och brukar bara torka av dem med en lätt diskvattenvåt trasa. Har funkat hittills!

(Polar) Man ska tvätta det i maskin för att svett innehåller salt, det sliter på metallen. Tvätt i maskin ökar på så sätt livslängden på bandet.

OK, tack för info. 🙂

Mitt Polar-bälte är nog 15 år gammalt. Hur länge lever såna?

Jag vet inte. Mitt levde endast 5 år.
Vad har du för märke på disktrasan? 😉

Wettex så klart. 🙂

Vill Du veta diskmedlet också så är det Grumme Diskmedel med Ängsdoft. 😉

Jag är väldigt skeptisk till att pulsbälten mår bra av att köras i tvättmaskin. Lite salt torkar man snabbt av. Det behöver varken tvättmedel eller maskinprog

Jag vill inte plåga garmintråden med polarinlägg längre, tråden handla ju om hjälp att förstå ett glapp i ett garminsystem så I´m out 🙂

och fortfarande har jag inte fått nåt svar vad som verkligen rekommenderas för ett pulsband i märket garmin...

Mina experiment fortsätter.
I dag testade jag att sätta bältet över ryggen istället (dosan bak alltså) och fick en stadig puls. På 60-30 bpm. Hmm. Stannade och vred fram bältets mätdosa som vanligt efter ett par km. Hade ok värden men var tvungen att just