Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jenny, hur har det gått? Jag har exakt samma problem med mitt bälte och jag blir f-n tokig snart.

Jag har också samma problem med mitt Garmin bälte. Pulsen går upp och lägger sig stadigt på runt 200, och jag lovar, jag har inte så hög puls!! Nåt är knas!!

Sama problem fortfarande. Vet inte riktigt vad jag ska göra,blir också tokig snart. Speciellt som den ofta fungerar en liten stund, så att man prescis hinner få upp hoppet. Andra dagar ser jag från början att det kommer bli knas, redan vilopulsen är ¤%#"&

Jag har en Garmin Forerunner 60 och jag har samma problem. Otroligt irriterande! Har börjat se ett mönster i att den funkar dåligt i början när jag har låg puls och är lite kallare, sen funkar den ok om jag går, springer/joggar jag däremot så lägger den a

Jag har "fått ordning" på min genom att använda blågel. Nu funkar pulsbandet klockrent.

Min verkar också funka fint när jag använder gel.

Om man har kontaktsvårigheter med pulsbältet så kan det funka att ta på sig bältet en stund innan man ger sig ut i terrängen. Bildas då svett vid kontaktytan och ger bättre kontakt än vatten.

Min blev lite bättre av okänd anledning men kackar fortfarande ur med jämna mellanrum, speciellt när min puls går upp.

Kan man köpa gelen på apoteket eller var fick ni den ifrån?

Christian, min funkar nästan alltid i början och kackar ur senare under passet, speciellt om jag ökar hastigheten.

Blågel kan du köpa på apoteket. Jag tycker det funkar kanon. Nu funkar det till och med på riktigt långa pass. Har inte felat en gång sen jag började med det.