Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 07:22Synsam _måste_ släppa ditt recept. ... och det vet de.
Jag ber alltid att få ut min när jag har gjort en undersökning (Optikkällaren i Kållered, finns också i Kungsbacka). Bor man i närheten, kan jag rekommenderar dem högt.
De hjälpte mig med slippade g
Synsam _måste_ släppa ditt recept. ... och det vet de.
Jag ber alltid att få ut min när jag har gjort en undersökning (Optikkällaren i Kållered, finns också i Kungsbacka). Bor man i närheten, kan jag rekommenderar dem högt.
De hjälpte mig med slippade g
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 09:34Jag köpte ett par Bliz i tältet i Motala igår när jag hämtade nummerlapp till Vättern.
Det fanns i alla fall 4 olika modeller till reapris. Jag köpte Bliz Pace, den något smalare varianten och de hade även Bliz Pursuit XT (tror jag).
De kostade i alla fa
Jag köpte ett par Bliz i tältet i Motala igår när jag hämtade nummerlapp till Vättern.
Det fanns i alla fall 4 olika modeller till reapris. Jag köpte Bliz Pace, den något smalare varianten och de hade även Bliz Pursuit XT (tror jag).
De kostade i alla fa
Quote from Ulrika Ekelund on 15 June 2012, 11:30Andreas: Har du betalt för synundersökningen? Då har du rätt att ta del av resultatet.
De flesta optiker följer denna oskrivna regel.Har du fått undersökningen utan kostnad i samband med köp av glasögon så är det inget tvång för optikerna att släppa rec
Andreas: Har du betalt för synundersökningen? Då har du rätt att ta del av resultatet.
De flesta optiker följer denna oskrivna regel.
Har du fått undersökningen utan kostnad i samband med köp av glasögon så är det inget tvång för optikerna att släppa rec
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:07Man har rätt att ta del av sina journalhandlingar enligt Patientdatalagen, tidigare Patientjournallagen. Formellt skall en menprövning ske innan utlämning, men det är svårt att se hur ens glasögonrecept skulle kunna skada en. (Den regeln finns för att det
Man har rätt att ta del av sina journalhandlingar enligt Patientdatalagen, tidigare Patientjournallagen. Formellt skall en menprövning ske innan utlämning, men det är svårt att se hur ens glasögonrecept skulle kunna skada en. (Den regeln finns för att det
Quote from Ulrika Ekelund on 17 June 2012, 20:57Nja... Jag är osäker på om patientdatalagen gäller optiker. Visserligen lyder legitimerade optiker under socialstyrelsen, men man behöver inte vara legitimerad optiker för att göra synundersökninger.
Optiker kallar vanligen sina besökare för kunder. Inte
Nja... Jag är osäker på om patientdatalagen gäller optiker. Visserligen lyder legitimerade optiker under socialstyrelsen, men man behöver inte vara legitimerad optiker för att göra synundersökninger.
Optiker kallar vanligen sina besökare för kunder. Inte
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 21:04Hehe, var inte så viktigt att snöa in på det... 🙂
Men hur som helst så såg dom ut som ett bra låtprisalternativ. Kanske skall unna mig ett par eftersom jag i dagsläget cyklar med vanliga glasögon och har känt problemen med virvlar och skit som tar sig f
Hehe, var inte så viktigt att snöa in på det... 🙂
Men hur som helst så såg dom ut som ett bra låtprisalternativ. Kanske skall unna mig ett par eftersom jag i dagsläget cyklar med vanliga glasögon och har känt problemen med virvlar och skit som tar sig f
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 05:42Tja, hade inget att göra under morgonkaffet ...
http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/1995-4
Journalföring
Av 9 § första stycket 1. patientjournallagen (1985:562) följer att en optiker är skyldig att föra patientjournal. Lagen innehåller också bestämmelse
Tja, hade inget att göra under morgonkaffet ...
http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/1995-4
Journalföring
Av 9 § första stycket 1. patientjournallagen (1985:562) följer att en optiker är skyldig att föra patientjournal. Lagen innehåller också bestämmelse
Quote from Ulrika Ekelund on 18 June 2012, 09:57Aha! Thats news to me. Tack Daniel, det visste jag inte.
Då kan man ju be att få en kopia på receptet hädanefter när man köper glasögon utan diskussion. På min tid (90-talet) bifogade vi alltid receptet med glasögonen, men vissa branschkolleger var högst
Aha! Thats news to me. Tack Daniel, det visste jag inte.
Då kan man ju be att få en kopia på receptet hädanefter när man köper glasögon utan diskussion. På min tid (90-talet) bifogade vi alltid receptet med glasögonen, men vissa branschkolleger var högst
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:44Jag provade ett par Rudy Project Kylix när jag var in till Sportoptik i Stockholm. Jag tycker att de passade ganska bra. Jag har ett ganska litet ansikte, så de flesta andra modeller kändes för breda. Dessa går dessutom att slipa och jag kan även få fotok
Jag provade ett par Rudy Project Kylix när jag var in till Sportoptik i Stockholm. Jag tycker att de passade ganska bra. Jag har ett ganska litet ansikte, så de flesta andra modeller kändes för breda. Dessa går dessutom att slipa och jag kan även få fotok
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 22:15Jag har fotokromatiska sportglasögon (BBB). Köpte dem på CykelCity pch jag är grymt nöjd med dem. Så skönt att behöva byta glas beroende på väderlek och ljus. Kostade runt 1000 kr och är värda varenda krona.
Jag har fotokromatiska sportglasögon (BBB). Köpte dem på CykelCity pch jag är grymt nöjd med dem. Så skönt att behöva byta glas beroende på väderlek och ljus. Kostade runt 1000 kr och är värda varenda krona.