Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELGod morgon!
You need to log in to create posts and topics.

Den enda anledningen till att det finns något som morgnar är för att natten inte ska slå i eftermiddagen. Det säger katten Gustav, och jag tenderar att hålla med.

En timme på jobbet avklarad. 7 to go. Varm choklad och lussebulle får starta den här dagen. Gomorron.

God morgon vet jag inte... lussebulle i november? Vet hut männscha! Anarkist! Världsomstörtare, femte kolonnare.

Lussekatter äts till lucia. Tidigast! USCH... ungdomens förfall!

(L)

Äääh. Står det en påse med lussar framme så är jag tyvärr inte sen att nappa... November eller inte..

God morgon.
Det dräller ju av lussebullar överallt redan. Det vanliga brödet får ju knappt plats längre i brödhyllan. Man kommer liksom inte undan. Man kan ju inte köpa en vanlig falukorv utan att det är en röd rosett på den nu.

Vi åt julbord med jobbet i måndags. I november..
Gratis men inget speciellt bra tyvärr.

Ett par dubbla espresso och en timme senare börjar man vakna till liv vid skrivbordet. Firade av förra chefen i går, blev sent och mycket av det mesta förutom sömn. Godmorgon Stockholm, en härlig vinterdag i alla fall!

Ska man få i sig anständig mängd lussebullar, pepparkakor, glögg och sånt så gäller det att börja tidigt. Tänk om man skulle komma fram till lucia och upptäcker att man måste trycka i sig 10 om dan för att komma upp i rätt kvot. Jäklar vad man skulle få

Till 1:a Advent tycker jag det är OK att äta lussebullar (på ett villkor att man dricker glögg till).

Glögg är rävgift. Usch och fy. 🙂