Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 09:41Bortsett från 1 par som används:
4*1600kr=6400 kronor uppbundna i löparskor. Jag avvaktar tills finansexpertisen sagt sitt om investeringens inflationssäkring och förmåga till realisation osv.
Bortsett från 1 par som används:
4*1600kr=6400 kronor uppbundna i löparskor. Jag avvaktar tills finansexpertisen sagt sitt om investeringens inflationssäkring och förmåga till realisation osv.
Quote from Christer Berg on 26 April 2010, 09:42Passform i all ära, glöm inte den ekonomiska aspekten av 1800 kr i Sverige kontra 900 kr i England per par.
Passform i all ära, glöm inte den ekonomiska aspekten av 1800 kr i Sverige kontra 900 kr i England per par.
Quote from Catharina Brattlin on 26 April 2010, 09:46Jag byter skor en gång om året (äger bara ett par). Ca 150-160 mil hinner det bli i dem.
Använder Nike Air, så där kan väl den däringa gasen sippra ut som ett tecken på åldrande? Mina Asics 2140 från höstkollektionen har gel, tror jag, men de har varit
Jag byter skor en gång om året (äger bara ett par). Ca 150-160 mil hinner det bli i dem.
Använder Nike Air, så där kan väl den däringa gasen sippra ut som ett tecken på åldrande? Mina Asics 2140 från höstkollektionen har gel, tror jag, men de har varit
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 09:46Skulle nog tveka att avskriva åldrandet som en myt för alla sorters skor baserat på ett mail från Asics iofs. Inte så att Asics inte vet vad de pratar om, när det gäller sina egna skor har de säkert koll, men uttalandet gällde ju inte New Balance, Puma, N
Skulle nog tveka att avskriva åldrandet som en myt för alla sorters skor baserat på ett mail från Asics iofs. Inte så att Asics inte vet vad de pratar om, när det gäller sina egna skor har de säkert koll, men uttalandet gällde ju inte New Balance, Puma, N
Quote from Lars Mörrby on 26 April 2010, 10:08Det verkar förekomma många intressanta myter inom löpsko-branchen:
* Skor åldras och måste bytas även om de inte är slitna.
* Rätt utprovade, stödjande skor är ett måste för att kunna springa, trots att
människans överlevnad historiskt berott på för
Det verkar förekomma många intressanta myter inom löpsko-branchen:
* Skor åldras och måste bytas även om de inte är slitna.
* Rätt utprovade, stödjande skor är ett måste för att kunna springa, trots att
människans överlevnad historiskt berott på för
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 10:18Dom här skorna springer jag i
BILD:http://i42.tinypic.com/axmckg.jpg
Ingen stel sula (som synes). Inget pronationsstöd. Inget hålfotsstöd. Ingen dämpning. Inga klämda tår. Inga skavsår. Inga blånaglar. Inga pengar (OK 149:-).
Inga problem.
Dom här skorna springer jag i
BILD:http://i42.tinypic.com/axmckg.jpg
Ingen stel sula (som synes). Inget pronationsstöd. Inget hålfotsstöd. Ingen dämpning. Inga klämda tår. Inga skavsår. Inga blånaglar. Inga pengar (OK 149:-).
Inga problem.
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 10:21Men allt detta förutsätter ju att teorin om att mer dämpade skor ger mindre skaderisk och är skonsammare för kroppen är korrekt. Om den inte stämmer faller ju alltihop.
Men allt detta förutsätter ju att teorin om att mer dämpade skor ger mindre skaderisk och är skonsammare för kroppen är korrekt. Om den inte stämmer faller ju alltihop.
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 10:31Med tanke på att skofabrikanter lever på att vi köper nya skor, kan man nog räkna med att skor håller längre än vad de säger.
Sen är det förvisso så att några av de skor jag haft under åren känts "slut" ganska direkt, medan andra fungerat utmärkt att sp
Med tanke på att skofabrikanter lever på att vi köper nya skor, kan man nog räkna med att skor håller längre än vad de säger.
Sen är det förvisso så att några av de skor jag haft under åren känts "slut" ganska direkt, medan andra fungerat utmärkt att sp
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 11:05"Ytterligare: på 70-talet hade vi många duktiga långlöpare, gissa hur avancerade skor de sprang i?"
Om jag inte helt missuppfattat läget så springer väl inte heller dagens duktiga långlöpare i särksilt avancerade skor biomekaniskt sett. På tävling iaf. F
"Ytterligare: på 70-talet hade vi många duktiga långlöpare, gissa hur avancerade skor de sprang i?"
Om jag inte helt missuppfattat läget så springer väl inte heller dagens duktiga långlöpare i särksilt avancerade skor biomekaniskt sett. På tävling iaf. F