Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGPS, Cykeldator eller IPhone???
You need to log in to create posts and topics.

Som relativ nybörjare med cykling i högre hastigheter och distanser, tycker jag det är riktigt kul.
Men jag tror att det kan bli ännu roligare med lite hjälpmedel.
Funderar på att skaffa något typ av hjälpmedel för att logga rundorna och hitta rätt, utan

Givetvis en cykeldator som du har koll på hela tiden samt att den tål regn.

Garmin 705 o 800 möter den kravspecen. Det borde vara rea på 705 nu

EDIT: Tilläggas bör att I-phone/Android etc funkar fint, men batteritiden blir kass när man drar igång GPS framför allt.

Köp en bra cykeldator och sedan kan du använda en App för de få gånger som du behöver hitta.

Funkar det med

Smartphones i riktigt case o cykelfäste fungerar som sagt ovan för kortare turer. vill du vara ute ett tag o samla på dig en massa roliga siffror skall du ha en riktig cykeldator.
Själv kör jag med en Garmin Edge 705 med Svealandskartan Pro, då kan jag en

Mikael Jonsson skrev:
> köp en riktig på en gång, tror inte du kommer ångra dig.

+1

Den som påstår att det duger med en app har inte använt en riktig

Finns det oriktiga appar?

Jag har en cykeldator, en Polar CS400. Jag har haft den i lite över ett och ett halvt år. Nu är det dags för batterierna att ge upp och det gör de, ett och ett i taget (hastighetssensorn, kadenssensorn och klockan). Jag tyckte det var lite jobbigt.

Nyfik

Jag har en Android telefon där jag använder i alla fall tre appar. Endomondo (utmaningarna som ställs ut av andra användare (tex flest kalorier på en månad) får mig att använda denna mest), Sport tracker, Sportstrackerlive. Alla funkar bra! Bla kan man lä