Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 19:27Mest pang/krona får man för garmin 305, säljs för typ 1200:- nu. Funkar bra och ger all info man kan behöva för cykling. +att man kan använda den för annan träning som skidor, skridsko, löpning osv.
Mest pang/krona får man för garmin 305, säljs för typ 1200:- nu. Funkar bra och ger all info man kan behöva för cykling. +att man kan använda den för annan träning som skidor, skridsko, löpning osv.
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 20:36Håller med Stefan, FR305 äger, kan väldigt mycket och är (till skillnad mot 310:an) väldigt stabil i funktionen. Jag har haft min i över ett år nu (var lycklig ägare till en 201:a 4-5 år innan) och ingen av dem har hittills svikit mig.
Håller med Stefan, FR305 äger, kan väldigt mycket och är (till skillnad mot 310:an) väldigt stabil i funktionen. Jag har haft min i över ett år nu (var lycklig ägare till en 201:a 4-5 år innan) och ingen av dem har hittills svikit mig.
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 20:52Ja, jag har testat en FR205 som är mycket pålitligare än den här 310xt. När det gäller Garmin, ska man skaffa det enklaste de har. Mer klarar inte Garmin.
Ja, jag har testat en FR205 som är mycket pålitligare än den här 310xt. När det gäller Garmin, ska man skaffa det enklaste de har. Mer klarar inte Garmin.
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 21:47Tre bra alternativa företag:
SRM PowerControl 7
Garmin 800
Garmin 500
Garmin 310 XT
Sony Ericsson Xperia Active (Android) med en bra app, ex My Tracks.Alla ovanstånde klarar självklart trådlösa de-facto standarden ANT+ och kan mäta puls, kadens, ef
Tre bra alternativa företag:
SRM PowerControl 7
Garmin 800
Garmin 500
Garmin 310 XT
Sony Ericsson Xperia Active (Android) med en bra app, ex My Tracks.
Alla ovanstånde klarar självklart trådlösa de-facto standarden ANT+ och kan mäta puls, kadens, ef
Quote from Funbeat user on 10 September 2011, 21:49Jag får ihop fem alternativ i den listan.
Jag får ihop fem alternativ i den listan.
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 07:04> Alla ovanstånde klarar självklart trådlösa de-facto standarden ANT+
Det var en överdrift. Det finns en enda sak 300XT klarar "självklart" och det är GPS. Det där med ANT+ är skakigt om du vill ha en kadenssensor och pulsmätare. Man behöver inte ändra n
> Alla ovanstånde klarar självklart trådlösa de-facto standarden ANT+
Det var en överdrift. Det finns en enda sak 300XT klarar "självklart" och det är GPS. Det där med ANT+ är skakigt om du vill ha en kadenssensor och pulsmätare. Man behöver inte ändra n
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 08:19Har man lätt för att cykla vilse på asfalterade vägar, så ska man ha en GPS.
Har man lätt för att cykla vilse på asfalterade vägar, så ska man ha en GPS.
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 08:25Ja, försvunna cyklister är ett stort problem i Sverige.
Ja, försvunna cyklister är ett stort problem i Sverige.
Quote from Berit Bengtson on 11 September 2011, 09:35Daniel Ridings påstod bla:
> När det gäller Garmin, ska man skaffa det enklaste de har.
> Mer klarar inte Garmin.
och
> Det finns en enda sak 300XT klarar "självklart" och det är GPS.
> Det där med ANT+ är skakigt om du vill ha en kadenssensor
> och p
Daniel Ridings påstod bla:
> När det gäller Garmin, ska man skaffa det enklaste de har.
> Mer klarar inte Garmin.
och
> Det finns en enda sak 300XT klarar "självklart" och det är GPS.
> Det där med ANT+ är skakigt om du vill ha en kadenssensor
> och p
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 10:11FWIW, min Garmin 310 XT har funkat felfritt med pulsmätare (alltid på mig utom när jag simmar), fotpod (alltid när jag springer, ungefär varannan dag), och cykelns kadensmätare (har dock bara använt denna ca 15 gånger). Har haft den i drygt ett år.
Jag t
FWIW, min Garmin 310 XT har funkat felfritt med pulsmätare (alltid på mig utom när jag simmar), fotpod (alltid när jag springer, ungefär varannan dag), och cykelns kadensmätare (har dock bara använt denna ca 15 gånger). Har haft den i drygt ett år.
Jag t