Quote from Håkan Öhling on 29 May 2011, 19:26Sant, min sträcka ska korrigeras från längst bak i C, eftersom jag startade klockan där.
Sant, min sträcka ska korrigeras från längst bak i C, eftersom jag startade klockan där.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:23Garmin 305, 42,65 km. Klockan inställd på sekundloggning, vilket borde ge ett mer precist resultat än "smart recording".
Garmin 305, 42,65 km. Klockan inställd på sekundloggning, vilket borde ge ett mer precist resultat än "smart recording".
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:24Nej, det blir det nog faktiskt inte.
Nej, det blir det nog faktiskt inte.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:29Nej just det, per-sekund loggning ger nog inte bättre resultat så länge som problemet är dålig satellitmottagning pga höga byggnader.
Nej just det, per-sekund loggning ger nog inte bättre resultat så länge som problemet är dålig satellitmottagning pga höga byggnader.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:34Intressant läsning å då ska ni veta att när den aktuelle Förbundsmätaren har gjort sitt jobb så får man ett intyg med allahanda fakta som tex hur man kallibrerat mätinstrumentet såväl före som efter mätningen samt temperatur och luftfuktighet vid mättillf
Intressant läsning å då ska ni veta att när den aktuelle Förbundsmätaren har gjort sitt jobb så får man ett intyg med allahanda fakta som tex hur man kallibrerat mätinstrumentet såväl före som efter mätningen samt temperatur och luftfuktighet vid mättillf
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:4823 noteringar så här långt:
Medel 42 818 m
diff mot 42 195 = 623 m, +1,5%Det ligger i linje med tidigare års rapporter.
23 noteringar så här långt:
Medel 42 818 m
diff mot 42 195 = 623 m, +1,5%
Det ligger i linje med tidigare års rapporter.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 22:34Om man tappar sateliter p.g.a. hus eller att man springer genom slussen borde väl bli en rät linje till nästa kordinat som kan uppfångas när en satelit hittas igen. Ett hypotetiskt exempel. Om man tappar en sateliten i slussen och inte skulle få fatt på e
Om man tappar sateliter p.g.a. hus eller att man springer genom slussen borde väl bli en rät linje till nästa kordinat som kan uppfångas när en satelit hittas igen. Ett hypotetiskt exempel. Om man tappar en sateliten i slussen och inte skulle få fatt på e
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 22:39Nej, osäkerheten i varje mätpunkt är en cirkel. Så om du rör dig längs en rät linje kommer GPS:en registrera din färdväg som att du rör dig i sick-sack, vilket blir en längre väg.
Sedan kan man använda diverse nummeriska metoder för att jämna ut det hel
Nej, osäkerheten i varje mätpunkt är en cirkel. Så om du rör dig längs en rät linje kommer GPS:en registrera din färdväg som att du rör dig i sick-sack, vilket blir en längre väg.
Sedan kan man använda diverse nummeriska metoder för att jämna ut det hel
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 23:1642,83 fick jag. Alltså inom felmarginalen. Fast när jag tittar på hur jag har sprungit ser det ut som att jag har genat en himla massa.
42,83 fick jag. Alltså inom felmarginalen. Fast när jag tittar på hur jag har sprungit ser det ut som att jag har genat en himla massa.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 07:28Är det någon som VET hur olika GPSapparater beräknar banan från de punkter den registrerar?
Är det någon som VET hur olika GPSapparater beräknar banan från de punkter den registrerar?