Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGrattis till alla Vätternrundecyk …
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir alltid lika förvånad, över att människor idag år 2012 med internet, smarta mobiler och appar, inte har koll på väderleksrapporterna och blir lika överraskade som på stenålderstiden. Hur svårt är det att inte veta att det kommer att regna och att

Blir mer spännande att inte kolla vädret innan?

Bruse du har helt rätt. Jag var förberedd på regn men inte så mycket regn som det kom. Å när min utrustning inte klarade av vätan längre så var jag tvungen att bryta. Kollade på SMHI och YR och konstaterade att de var stor risk för regn hela vägen in i må

Gustaf, min kritik var inte mot dig eller någon enskild cyklist. Hur förberedd man än är mot regn, så blir man blöt.

Min kritik var riktad mot Vätternrundan. Eller SL som alltid blir överraskad när det snöat på natten så de inte får upp portarna på depåe

Vi är inne på samma spår Bruse. Var bara att jag precis innan jag svarade dig hållt på att svara en del på bloggen där det var en massa med att det största felet är att individen är för dåligt klädd därav bryter man...

Verkar dock som att Vätternrundans

Det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder, enligt någon vis person.
Lite personligt ansvar har man för att vara förberedd på lämpligt sätt.

Så sant David!

Jag förstår ändå dem som kanske inte vill cykla med en stor ryggsäck med ombyten bara för att man ska cykla en längre tid och man hoppas blir varm under tiden. Hoppas bara att inte alla blev sjuka som jag är =)

min positiva vätternrundast

Det behövs inte en massa ombyten, det räcker långt med tillräckligt tjocka saker, handskar, flera lager kläder, skoöverdrag etc. Att det skulle börja regna var ju ingen överraskning ett antal timmar innan start.

Nej absolut ingen överraskning, vem trodde det? Du förstår säkert vad jag menar egentligen.
Men det fanns väl många som debuterade och kanske inte är så vana cyklister? Det är nog nackdelen med att fråga på trådar vad andra ska ha på sig, allt är ju indi

Sorry, det lät kanske lite arrogant. Vad jag menar är att det absolut går att klä sig så att man inte fryser utan att man behöver byta om. Sen kan det ju vara jätteskönt att byta till torra strumpor (men de blir väl blöta av de blöta skorna?) eller till n